Yazar: Garry
Mıtchell
Yayınevi: Hümanist Eğitim Yayınları
Sayfa Sayısı: 430
Eğitim ve
gelişim konusunda bir zamanlar çok sınırlı kaynağa Türkçe ulaşabiliyordunuz.
Hatta web üzerinden siparişler gibi lükslerimiz de bulunmadığı için yabancı
kaynaklara erişim de sınırlıydı. ASTD Infoline’ları gibi dökümanlar da derine
inmeyen yüzeysel bilgiler içeriyordu.
Tam da o dönemlerde kurulan Humanitas Doğuş İnsan Gücü
Yönetimi ismini alarak kurulan Doğuş Holding’in insan kaynakları danışmanlık
firması bu konuya el atmıştı. Şu an Finansbank Genel Müdür Yardımcısı olan
sevgili Hakan Alp’in vizyonu ile
Humanitas , Garry Mithchell’in
“The AMA Guide To Effective Training” kitabını
Türkçe’ye tercüme ettirip sınırlı sayıda bastırdı. Ben de o yıllarda
bir Humanitas çalışanı olarak, işim gereği arkadaşım Mine Koçak Dördüncü ile bu kitabın
basımı öncesinde tercümesini okuyup,
terim ve kavramları doğru kullanmak
üzere üstünde günlerce çalışıp düzenlemeler yapmıştım.
Bu sınırlı baskının fotokopileri hala yüzlerce eğitimcinin, danışmanın, eğitim
uzmanının başucu kitabı olarak kullanılıyor. İngilizce bilenler için de
ingilizce kopyası yurtdışından temin edilmeye devam ediliyor.
Türkçe’ye “Eğiticinin El Kitabı: Eğitimde Etkililiği
Sağlamanın Yolları” olarak çevrilen bu kitap,
eğitim alanındaki zorlukları ve fırsatları elen alan eşsiz bir başvuru
kaynağı. American Management Association tarafından başucu kitabı olarak
hazırlanmış.
Kitabı benzer sektör
kitaplarından ayıran 5 temel farklılık var:
1- Herkese
hitap etmesi: Eğitime yeni adım atmış
profesyoneller için de yıllardır
eğitimin içinde ustalaşmış eğitmenler ya da yöneticiler için de farklı
boyutlarda vizyon sunabiliyor.
2- Başvuru
Kaynağı i olması: Kitap, baştan sona okunabileceği gibi, bir eğitim ansiklopedisi
gibi başucunda tutarak ihtiyaç anında da bakılabilecek nitelikte yazılmış.
3- Bir
felsefe sunması: En önemli konu ise, kitap teknik bir bilgilendirme ya da
akademik kuramlar aktaran bir yerde durmuyor. Kitap eğitim profesyonellerinin
işe etkide bulunabilmesi için edinebilecekleri felsefi bir duruş sergiliyor.
Yani ne yapılması gerektiği kadar ve daha önemlisi, nasıl yapmamız gerektiğine
dair bakış açıları geliştiriyor.
4- Bölüm
Özetleri:Bölüm özetleri ise kitabı benzerlerinden farklı kılıyor.
5-
Uygulamalar bölümü: Kitapta her bölümün sonunda okuyucuya ödev ya da
deneme yapma niteliğinde uygulamalar ve görevler veriliyor. Kitabın kendisi de
aslında bir öğrenme deneyimi ve yöntemi barındırıyor.
Temellere dönüş (back to the basics) iş dünyasında
özellikle satışçılar arasında kullanılan bir yöntemdir. İşte bu kitap da sizi eğitimin temellerine
götürüp daha duru, net bir bakış açısıyla işlerinize yeniden bakmayı sağlıyor.
Örneğin yeni bir projeye başlarkan, eğitimle ilgili bir probleminiz olduğunda
Garry Mithchell’in bu kitabındaki eğitimin temel önermelerini kendinize
hatırlatabilirve probleminizi daha kolay çözebilirsiniz.
Kitap 5 bölümden oluşuyor:
1.Eğitimin Niteliği: Eğitimin işlevi, amacı, eğiticilik nitelikleri, öğrenmeye yönelik işbirlikleri ve sürdürüleiblirilik, yetişkin eğitimi,
1.Eğitimin Niteliği: Eğitimin işlevi, amacı, eğiticilik nitelikleri, öğrenmeye yönelik işbirlikleri ve sürdürüleiblirilik, yetişkin eğitimi,
2.Eğitim için Planlama ve Hazırlık: Bu bölümde aslında
yazar tüm eğitim döngüsünü ihtiyaç analizinden, tasarıma, geliştirmeye hatta
dış kaynaklamaya kadar ele almaktadır.
3. Eğitimlere özel uygulamalar : Bu bölümde ise farklı amaçlara göre farklı
eğitim uygulamalarının özü aktarılmakta. Yetkinlik gelişimi, teknik eğitimler,
yöneticilik liderlik programları ya da satış eğitim programları gibi özel
alanlara dair vizyon getiriliyor.
4. Eğitim ile ilgili yönetsel özellikler: Burada ise belki de eğitimcilerin hep
gündeminde olan şirket içi programların pazarlama ve satışı, bütçe pazarlığı ve
insan kaynağının gelişimi gibi eğitim
yönetimi konuları ele alınıyor.
5. Eğitimin Geleceği: Bu bölümde yazar gelecekte eğitimin rolü ve karşılaşılabilecek
sorunları ele alıyor. Bu konuyu değişen nüfus dinamikleri ve değişmekte olan
hayat açısından ele alıyor.
Bugün Türkiye’de sektördeki yetişmiş insan gücündeki
eksikliği, uygulamaların bilimsellik problemlerini, farklılaşmış ve ihtiyaca
özel projelerin azlığı dikkate alınınca, Eğiticinin El Kitabı hala her
seviyeden eğiticinin ve danışmanın mutlaka okuyup , felsefesini içselleştirmesi
gereken bir kitap. Kitabı eskiden okumuş
olan ve bugün iyi pozisyonlarda olan birçok kişi bile hala başucunda tutar. En
azından sevgiyle anar bu kitabı.Kitap,kitapçılarda bulunmuyor malesef.
Dostlarınızdan ödünç alıp okuyabilir, ya
da İngilizce’sini Amazon gibi sitelerden sipariş edebilirsiniz.
Yazar: Deniz Altınay
Yayınevi: Sistem Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 272
Sayfa Sayısı: 272
Psikodrama Grup Psikoterapisi dünyada psikoterapi,
eğitim, iş dünyası ve tiyatro uygulamalarında geniş olarak kullanılan bir
felsefe, kuram, yöntem ve teknikler bütünüdür. Bu kitabın yeni basımları
yapılırken önemli eklemelerle zenginleşerek psikodrama içinde kullanılan 400
ısınma oyunu ve yardımcı tekniğe yer verilmiştir. Grup terapistleri, çocuk ile
çalışan uzmanlar, oyun terapistleri, psikolojik danışmanlar bu tekniklerden
yaygın olarak yararlanmakta, eğitim uzmanları okullarda ve şirketlerde ısınma
çalışmaları için bu oyunlara başvurmaktadırlar. Yaşayarak öğrenmenin
hedeflendiği eylem metotları ile yapılan tüm çalışmalarda yararlanılabilecek
olan bu oyunlar yuva eğitmenlerine de yararlı olabilir. Son olarak, psikodramatistlerin
bir el kitabı niteliğinde olan bu çalışmanın grup psikoterapisi alanında önemli
boşluğu doldurduğu inancındayız.
Yazar: Prof. Dr. Serdar Erkan/ Alim Kaya
Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 448
Bu kitapta çeşitli bilimsel araştırmalarda kullanılan
ve deneysel olarak sınanmış bazı grup programlarına yer verilmiştir. Araştırma
bulguları ilk öğretim öğrencilerine yönelik olarak hazırlanan söz konusu
programların oldukça yararlı olduğu yönündedir. Benlik saygısı,
öz-kavramı(benlik-kavramı), öfke denetimi, sınav kaygısı ile başa çıkma, karar
verme, arkadaşlık eğitimi, çatışma çözme eğitimi, mesleki olgunluk gibi
konuların ele alındığı programlarda etkinliklerin yanı sıra bazı kuramsal
açıklamalara da yer verilmiştir.
Yazar: Rosemarie Smead Morganett
Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 320
Bu kitapta; boşanmanın olumsuz sonuçları ile başa
çıkma,atılganlıkeğitimi,benlik saygısını geliştirme,öfke yönetimi,stres
yönetimi,okul yaşamı ve akademik başarı,kayıp ve yasla başa çıkma ve arkadaşlık
becerilerini geliştirme gibi sekiz değişik konuda yapılandırılmış grupla
psikolojik danışma programı yer almaktadır. Her bir programın amacı,
kullanılacak araç-gereci ve uygulama süreci adım adım açıklanmaktadır. Ayrıca
kitabın giriş bölümünde yapılandırılmış, amaç yönelimli grupla psikolojik
danışma uygulamalarına duyulan ihtiyaç ve böyle bir grup yaşantısını organize
etmenin tüm aşamaları açıklanmakta, ekler kısmınde ise programların etkiliğini
test etmek için ön-test ve son-testlerde kullanılabilecek bazı ölçme araçları
ve grup danışmanları için etik ilkeler yer almaktadır. Kitabın
üniversitelerimizin PDR programındaki öğrencilere ve alanda uygulayıcı olarak
çalışan psikolojik danışmanlara yararlı bir kaynak olacağı düşünülmektedir.
Yazar: David Burns
Yayınevi: Psikonet
Sayfa Sayısı: 412
İYİ HİSSETMEK İYİ HİSSETTİRİYOR
Duygurumunuz daki dalgalanmaların nedenlerini anlayın
Olumsuz fikirleri kafanızdan silip atın
Suçluluk duygunuzla başa çıkın
Sevgi ve onay bağımlılığınızın üstesinden gelin
Özgüveninizi arttırın
“Hiç bir şey yapmamak” ile baş edin
Depresyonun acı veren girdabından kurtulun
“Okunacak ve tekrar okunacak bir kitap!”
Yazar: David A. Clark, Christine Purdon
“…OKB üzerine yazılmış en iyi kitaplardan biri”
Tekrarlayan eylemlerinizi ve zorla zihninize giren
düşüncelerinizi tanımayı ve bunlarla başetmeyi,
İstenmeyen düşüncelerle ilgili korkularınızdan
kurtulmayı,
Kaygılarınızı azaltmayı,
Takıntılı düşünmeyle ilgili duygusal rahatlama yolları
bulmayı öğrenebilirsiniz.
Takıntılı düşünceleri yönetmede etkisi kanıtlanmış
teknikler hepimizin zaman zaman sıra dışı düşünceleri olur. Örneğin, gözümüzün
önüne şöyle bir görüntü gelir; akan trafikte arabamızı birdenbire ters bir yöne
doğru sürebiliriz ya da akşam yemeği hazırlamakta kullandığımız bıçağı alıp
sevdiğimiz birine zarar vermek için kullanabiliriz. Birçoğumuz, bu tür
düşünceleri hiç önemsemez, ama bazılarımızın zihni sürekli bunlarla meşgul
olur. Ya bir kazaya sebep olursam? Ya bakımını üstlendiğim birine zarar
verirsem?
Şiddet içeren, hoş olmayan, dine saygısızlık içeren
düşüncelerden ne kadar deneseniz de kurtulamıyorsanız, bu kitap size yardımcı
olabilir. Bu tür takıntılı düşünceler, obsesif-kompulsif bozukluğun (OKB)
belirtileri olabilir. OKB tanısı almışsanız ya da tanı almamış olsanız da bu
tür düşünceleriniz varsa, bu kitaptaki güvenli ve etkili teknikler tekrar
huzura kavuşmanız için size yardımcı olabilirler.
Takıntılı düşünceleri yönetme süreciniz, takıntılı
düşüncelerin neden ısrarcı olduklarını ve bu düşünceleri tedavi etmek için
profesyonellerin kullandıkları yolları keşfetmekle başlar. Kendi takıntılı
düşüncelerinize anlam vermeyi de öğrenirsiniz – bu düşünceleri neyin
tetiklediğini ve bu düşüncelerle başa çıkmak için halihazırda ne yaptığınızı.
Ardından, kitap sizi, takıntılı düşüncelerinizi yönetmenize yarayacak ve bu
düşüncelerin yaşam kaliteniz üzerindeki olumsuz etkilerini sınırlayacak bir
dizi güvenli ve kontrollü yüzleşme egzersizine doğru yönlendirecektir.
Yazar: Jeffrey Young, Eshkol Rafaeli, David P.
Bernstein
Çevirmen: Miray Şaşıoğlu
Yayınevi: Psikonet
Sayfa Sayısı: 176
Şema Terapi, kişilik bozukluğu ve kronik depresyon
gibi uzun süreli ruhsal sağlık sorunlarıolan insanlara yardım etmek için,
Bilişsel Davranışçı Terapi (BDT) tekniklerini kişilerarası, yaşantısal ve
psikodinamik terapi öğeleri ile birleştirir. Şema Terapi, birçok olumsuz
bilişsel durumun geçmiş deneyimlere dayandığını ileri sürer ve sonuç olarak
değişimi ortaya çıkarmak amacıyla, negatif düşünce ve davranışlara karşı meydan
okumak ve onları değiştirmek için modeller sunar.Bu kitapta, Eshkol Rafaeli,
David Bernstein ve Jeffrey Young, Şema Terapi’nin 30 ayırıcı özelliğine ve bu
yöntemin daha geniş BDT spektrumuna nasıl uyarlanabileceğine dikkat
çekmektedirler.Kuramsal Kısımlar ve Uygulama Kısımları olmak üzere iki bölümden
oluşan bu kitap, tekniğe yeni olanlar için özlü bir giriş; alanda tecrübe
sahibi olanlar içinse, bu tekniğin diğer Bilişsel DavranışçıTerapilerden nasıl
ayrıldığı üzerine bir tartışma sağlamaktadır.
“ Bu kitap, Şema Terapi’yi çok güzel anlatıyor ve Şema
Terapi’nin güncel gelişimindeki tüm kilit alanları yetkin ve özlü bir biçimde
ele alıyor. ”
George Lockwood, Midwest
Şema Terapi Enstitüsü Direktörü, ABD
Yazar: Franz Ruppert
Yayınevi: Kaknüs Yayınları
Sayfa Sayısı: 347
Bir şekilde birçoğumuz kendi yaşadığımız ya da aile
sisteminde yaşanan travmaya ya da travmalara dolanık yaşıyoruz. Önceki nesiller
travmalarını bağlanma süreciyle bize aktarıyorlar, biz de aynı şekilde sonraki
nesillere… Travma yaşamış anne ve babanın, yaşadığı travmayı çocuklarına
aktarmama ihtimali neredeyse yok gibi. Konstelasyon çalışmaları, yaşanan
travmaların anlaşılabilmesi, gün ışığına çıkması ve iyileştirilmesi için son
derece etkili bir yöntem. Travma kavramını ve etkilerini bağlanma süreciyle
beraber ele almadan, iyileştirici ve gerçekten kalıcı etkisi olan bir
konstelasyon çalışmasından bahsedemezsiniz. İnsanda ortaya çıkan birçok
hastalığın kökeninde yatan şey, duygu ile düşüncelerin birbiriyle uyumlu
olmamasıdır. Bazen duygularımız düşüncelerimize, bazen de düşüncelerimiz
duygularımıza güvenmiyor ve bu kargaşa birçok hastalık için başlangıç dinamiği
teşkil ediyor.Yaşadıkları travma nedeniyle yaşamla, dolayısıyla çocuklarıyla
sağlıklı, normal bir ilişki oluşturamayan anne ve babalar ne kadar iyi niyetli
ve sevgi dolu olurlarsa olsunlar, çocuklarını travmatize ediyorlar. İlk koşullanmalar
da böylece çok erken yaşlarda başlıyor. Çocuk kendi düşünce ve duygularına mı
güvenmeli yoksa anne ve baba tarafından aktarılan ve sistemde oluşan kargaşa
içindeki duygu ve düşüncelere mi güvenmeli. Çocuk kendi yaşamına döndüğünde
aile sisteminden aldığı bu dinamiği ister istemez, kuracağı ilişkilere
yansıtıyor. Dolayısıyla bir şekilde yaşadığımız ya da üstlendiğimiz
travmalardan ötürü toplum içinde birbirimizi travmatize etmeye devam ediyoruz.
Bu kitap yaşanılan travmaların bağlanma yoluyla nesilden
nesile nasıl aktarıldığının ve etkilerinin anlaşılabilmesi için, gerek
profesyoneller gerekse ruhundaki yaraları daha iyi anlamak isteyen herkes için,
okunması son derece kolay, çok önemli anlatımlar içeriyor.
Yazar: Rod Plotnik
Yayınevi: Kaknüs Yayınları
Sayfa Sayısı: 712
Yazar: Ahmet Yıldız
Yayınevi: Alfa Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 170
Öğrencisin.
Dersten yana dertlisin !
Matematiği
sevmiyorsun.
Sınav arası hayat
yaşıyorsun.
Derslere konsantre
olamıyorsun !
Ödevleri zamanında
yapamıyorsun !
Kendi kendini
motive etmek istiyorsun ama olmuyor!
Kendini başarıya
programlamak istiyorsun ama beceremiyorsun !
Kendine güvenin
sık sık ‘servis dışı’ oluyor !
Sınav kaygısı ve
ders stresi yaşıyorsun!
Ezberleme
yeteneğinden şikâyetçisin!
Ha bi’ de saç
modelini beğenmiyorsun !
Çözümler farklı
olsa da sorunlar aynı.
Yazar: Prof Dr. Atalay Yörükoğlu
Yayınevi: Özgür Yayınları
Sayfa Sayısı: 277
Yayınevi: Kaknüs Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Bugünün Gençleri Niçin Bu Kadar Özgüvenli ve İddialı
Fakat Bir O Kadar da Depresif ve Kaygılı?
Yazar: Ahmet Yıldız
Yayınevi: Alfa Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 280
Herkeste var olan,
ancak herkes tarafından etkili kullanılamayan bir güçtür beyin. Fark edilmesi,
öneminin anlaşılması için yüzyıllar geçmesi gerekti. Son otuz yıldır beyin
hakkında daha çok şey biliyoruz. Ama bu bilgiler bile okyanusta bir damla
misalidir. Beyin hakkında her gün yeni bilgiler, yeni araştırmalar, yeni
makaleler yayımlanıyor. Ancak biz onun hakkında hâlâ çok az şey biliyoruz.
Hayatını beyinle yöneten “sen”, beynin hakkında daha fazla bilgi ister misin?
Güç senin içinde
saklı
Beynin içinde
gezelim: Beynin biyolojisi
Büyük bir şehir:
Beynin öğrenme bölümleri
Beynini rahat
bırak: Beyni öğrenmeye hazırlama
Her beyin kendine
özgüdür
Duygusal öğrenme
Beyin nasıl bir
şey
Her beyin kendine
özgüdür.
Yazar: Irvin D. Yalom
Çevirmen: Aysun Babacan
Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Yoğun ve sürükleyici olan yeni bir düşünce romanı
sunuyoruz: Nietzsche Ağladığında. Edebiyatla da düşünülebileceğini gösteren
müthiş bir örnek…
Sahne Psikanalizin doğumu arifesindeki 19. yüzyıl Viyana’sı.
Entelektüel ortamlar. Hava soğuk. Aktörler Nietzche: Henüz iki kitabı
yayımlanmış, kimsenin tanımadığı bir filozof. Yalnızlığı seçmiş. Acılarıyla
barışmış. İhaneti tatmış. Tek sahip olduğu şey, valizi ve kafasında tasarladığı
kitaplar. Karısı, toplumsal görevleri ve vatanı yok. İnzivayı seviyor. Tanrı’yı
öldürmüş. “Ümit kötülüklerin en kötüsüdür çünkü işkenceyi uzatır” diyor. Daha
sonra, “Kendi alevlerinizde yanmaya hazır olmalısınız: Önce kül olmadan
kendinizi nasıl yenebilirsiniz?” diyecek. Ümitsiz.
Breuer: Efsanevi bir teşhis dehası. Ümitsizlerin
kapısını çaldığı doktor. Psikanalizin ilk kurucularından. Kırkında, bütün
Avrupalı sanatçı ve düşünürlerin doktoru olmayı başarmış. Güzel bir karısı ve
beş çocuğu var. Zengin. Saygın. Hayatı boyunca “ama” pozisyonunda yaşamış biri.
Freud: Breuer’in arkadaşı. Henüz genç. Geleceği
parlak. Şimdi yoksul.
Salomé: Erkeklerin başını döndüren kadın. Çekici.
Özgür. Evliliğe inanmıyor. Bazen aynı anda birçok erkekle beraber oluyor.
Sanatçıları ve düşünürleri tercih ediyor. Kırbacı var.
Konu Ümitsizlik. Bir gün, erkeklerin başını döndüren
kadın, Salomé, Nietzsche’den habersiz Breuer’e gelir. “Avrupa’nın kültürel
geleceği tehlikede, Nietzsche ümitsiz. Ona yardım edin” der. Breuer, Salomé’yi
tekrar görebilmek umuduyla “peki” der. Ve varoluşun kader, inanç, hakikat,
huzur, mutluluk, acı, özgürlük, irade… ve neden, nasıl gibi en önemli
duraklarından geçen bir yolculuk başlar… Kendisiyle ve hayatla yüzleşmekten
çekinmeyenlere…
Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Sayfa Sayısı: 432
Usta terapist Irvin Yalom’dan dünyanın ilk gerçek grup
terapisi romanı, iki insanın anlam arayışının büyüleyici hikâyesi. Şu ya da bu
zamanda hepimiz ölüm karşısında ne yapacağımızı merak etmişizdir. Her zamanki
sağlık kontrolünden sonra birden kendi ölümlülüğüyle karşılaşan saygın
psikoterapist Julius Hertzfeld’de hayatını ve çalışmalarını gözden geçirmeye
başlar. Hastalarının yaşamında kalıcı bir farklılık yaratabilmiş midir ? Peki
ya başarısız olduğu hastalara ne olmuştur ? Daha bilge ve olgun birisi olarak
onları kurtarabilecek midir?
Julius eski hastası Philip Slate’i arayıp bulur.
Philip için insanlarla ilişki kurmanın tek yolu sayısız kadınla yaşadığı cinsel
ilişkilerdi ve Julius’un terapisi de bunu değiştirememişti. Şimdi ise Philip
kötümser ve insansevmez filozof Arthur Schopenhauer’i okuyarak kendisini
iyileştirdiğini iddia etmektedir. Ve hep olageldiği gibi kendini beğenmiş,
diğer insanları umursamayan, kendi içine gö-mülmüş Philip gerçekten de ustası
Schopenhauer’i anımsatmak-tadır. Julius ve Philip en sonunda Faustvari bir
pazarlık yaparlar. Philip, Schopenhauer öğretecek, buna karşılık da Julius onu
terapi grubuna alıp insanlarla ilişki kurma yeteneklerini geliştirmeye
çalışacak. Arayış peşindeki bu iki insan acaba birbirlerinin hayatlarını nasıl
etkileyecek?
Irvin Yalom bu son romanında Schopenhauer’in
psikolojik hayatının gerçek hikâyesini zarif bir biçimde romanına dahil ederek
felsefe ve hayatı sorguluyor.
Çevirmen: Zeliha İyidoğan Babayiğit
Yayınevi: Kabalcı Yayınevi
Sayfa Sayısı: 315
Nietzsche Ağladığında ve Aşkın Celladı gibi tanınmış
kitapların yazan Irvin Yalom, bu kitapta psikoterapi ve hayatın anlamını arama
çabasında kendisinin ve hastalarının yaşadığı deneyimleri konu ediyor. Ölümünden
birkaç yıl sonra düşlerine giren kendi annesi; ölümcül bir kansere
yakalanmasına rağmen hayatın anlamını yitirmeyen Paula; çok sevdiği ağabeyini
ilkgençlik yıllarındaki bir araba kazasında yitirmiş ve şimdi de beyin
kanserine yakalanmış kocasının ölümünü yaşamakta olan duygusal olarak ketlenmıs
irene ve diğer yaşantılar…. Her biri terapinin pasif bir çözümleme sürecinden
İbaret olmadığını, hastanın ve doktorun birbirini karşılıklı olarak eğittiğini
ortaya koyuyor. Kitap boyunca, Yalom, kanser gibi ‘ürkütücü’ bir hastalığa
sahip insanların kendi kendilerini iyileştirmeyi başarma güçlerinin yanısıra
çağdaş tıbbın sınırlarını sergilemekten çekinmiyor. Anne ve Hayatın Anlamı,
ölüm üzerine, insanın daha anlamlı yaşamak için verdiği kişisel mücadeleler
üzerine derin gözlemler içeren bir kitap.
Çevirmen: Ela Güntekin
Yayınevi: Kitap Yayınevi
Sayfa Sayısı: 144
Yayınevi: Sistem Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 220
Duygusal rahatsızlıklarımızın temelinde, duyguların
ilişkili olduğu olaylar değil, bizim bu olaylar hakkında öğrenmiş ve
geliştirmiş olduğumuz inanç ve yorum kalıplarımız ve anlam yakıştırmalarımız
yatar.
Bireylerin davranışlarından, özelliklerinden ya da
performanslarından; yani bireyi oluşturan küçük ben’lerinden hareketle, onlar
hakkında toptancı bir “Ben” değeri oluşturmak, akılcı ve gerçekçi olmamanın
ötesinde, neredeyse olanak dışıdır. Kendimizi ve çevremizi, tiryakilik yaratan
toptancı “Ben” değeri ile yargılamak ya da değerlendirmek kolaydır, ama
faturası öfke, kaygı ve çöküntü olarak çok ağır ödenir.
Dr. A. Kadir Özer, bu kitabında “Ben” değeri
tiryakiliği’ni analiz ederek Duygusal Gerilimle Baş Edebilme’nin yollarını
sunuyor.
Yayınevi: Remzi Kitabevi
Sayfa Sayısı: 368
Bir Psikiyatrın
Not Defterinden :
Yıllardır “panik
atak” yaşayan bir işadamı..
Kendini peygamber
ilan eden bir
doktor…
Çok temiz olmak
uğruna evlerini “çöp apartman” haline getiren üç kız kardeş…
Kendini bildiği
günden beri, babası başta olmak üzere, çevresindeki bütün erkeklerden dayak
yiyen genç bir kadın…
Ağır ceza reisi
bir babanın “fahişelik” mesleğini seçen kızı…
Radyo ve
televizyonlardaki bütün şarkıların kendisi için çalındığını zanneden genç bir
devlet memuresi…
Dünyaya kız olarak
gelen ancak kendini erkek hisseden bir transseksüel…
Doktorunu intihar
etmekle tehdit eden
bir öğrenci…
Ölümcül bir
hastalığa yakalanmış genç bir bankacı…
Bu kitapta,
Türkiye’ de değişik nedenerle psikiyatra başvuran her kesimden insanımızın
hikayelerini bulacak, başta aşk ve ölüm olmak üzere “insanlık halleri” ile
karşılaşacaksınız.
İnsanlar size
içini açacak, en gizli sırlarını sizinle paylaşacak. Ve bütün bu sorunlar,
hastalar ve hastalıklar karşısında Türkiye şartlarında bir ruh doktorunun
duyguları, düşünceleri, yapabildikleri ve yapamadıklarını göreceksiniz.
Bu kitabın bir
yerlerinde mutlaka kendinizi bulacak, kendinizle yüzleşeceksiniz. Okudukça,
yaşamın, sağlığın, sevginin ve huzurun değerini daha iyi anlayacak; her damlası
ayrı bir duygunun rengini taşıyan bir çağlayanın altından geçecek ve tertemiz
olacaksınız.
Yayınevi: Koridor Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 390
“ NATO VE ABD ORDUSU İSTİHBARAT UZMANLARI İLE
AKADEMİSYENLERİ TARAFINDAN BAŞVURU KAYNAĞI OLARAK KULLANILAN KİTAP ”
Yaratıcılık tam olarak nedir? Neden bazı insanlar
diğerlerine göre daha yaratıcıdır? Sırları öğrenilebilir mi? Bir çığır açan bu
kitapta dünyaca ünlü bir yaratıcılık uzmanı olan Michael Michalko tüm bu
sorulara ve daha fazlasına yanıt vererek günlük hayatınızda kolayca
uygulayabileceğiniz teknikleri tanıtıyor. Michalko okuyuculara yaratıcı
insanların nasıl düşündüklerini anlatmak ve sırlarını açıklamak için Leonardo da
Vinci’den Charles Darwin’e, Thomas Edison’dan Walt Disney’e kadar tarihteki en
büyük yüz düşünürü mercek altına alıyor. Entrepreneur dergisinin bu kitabı iş
dünyasında “mutlaka okunması gereken” kitaplar arasında göstermesi bir raslantı
değildir. Yaratıcılığı uyandırmak için pratik egzersizler ve stratejiler sunan
bu özgün kitap düşünme tarzınızda bir dönüm noktası yaratmayı ve günlük hayatta
karşınıza çıkan zorlukları yenmede yenilikçi çözümler üretmenize yardımcı
olmayı hedefliyor.
Artık siz de başka hiç kimsenin görmediği gibi
görebilir, düşünmediği gibi düşünebilirsiniz.
Yazar: A.Kerem Kaban
Yayınevi : Nobel Yayınları
Sayfa Sayısı: 374
Film terapi, bilişsel-davranışsal yaklaşımlar için destekleyici, ruhsal eksikliği tamamlayıcı ve hızlandırıcı bir araç olarak da kullanılmalıdır. Terapide hikâyeler, mitler, espriler ve rüyalara benzer şekilde metaforları kullanan filmler, kişinin bilişsel yapısını anlamayı kolaylaştırmakta ve aynı zamanda izlediği filmdeki davranışa öykünerek yaşamının eksik kalan kısımlarını onarmaya yardımcı olmaktadır.
Yazar: Rasim Bakırcıoğlu
Yayınevi : Anı Yayınları
Sayfa Sayısı: 1064
Bu çalışma, psikoloji ve
eğitime ilişkin bilimsel bilgilerin uygulamada da kullanımına yardımcı olmayı
hedefliyor. Ansiklopedik sözlükte, çocuk, genç, orta yaşlı ve yaşlıların
ruhsalve eğitsel sorunlarına ilişkin başlıca konular, bu sorunların çözümüne hizmet
edebilecek açıklıkta ve ayrıntılı biçimde yazılmaya çalışıldı. Bu bağlamda
ansiklopedik sözlük , öğretmenler, eğitimbilimciler, psikologlar, sosyologlar,
sosyal psikologlar, rehberlik ve psikolojik danışma uzmanları, sosyal hizmet
uzmanları, bütün bu dalların adayları ve anne babalar ile konuya ilgi duyan her
kesim için güvenilir bir başvuru kaynağı niteliğinde…
Dr. Hakan Dolgun (PhD)
Uzm.Pedagog
Konak & Hisar Anadolu İHL



23 Haziran
2015 tarihinde gerçekleştrdiğimiz " EĞİTİMDE MESLEKİ GELİŞİM ve BİR
EĞİTİMCİNİN BAŞUCU KİTAPLARI " konulu KONAK ANADOLU & HİSAR
KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ seminerinden görüntüler.
Fotoğaflar / Photos : Mithat KURT
23
HAZİ RAN 2015
İ Z M İ R


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder