KONAK ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
" Eğitim Kariyerinizde Doğru Adres "
VİZYONUMUZ
Mesleğin devamı olan üst öğrenim
programlarına alanlarında iyi yetişmiş, gelecekte iyi ebeveyn olabilecek özelliklere
sahip, bireyler yetiştirmektir.
MİSYONUMUZ
İnsana, ahlaka, özgürlüğe,
bilime, vatanına ve dinine bağlı; kültürel mirasa dayalı bir din öğretimi
anlayışının oluşmasına katkıda bulunan, bilimsel düşünebilen, insanları ve
doğayı seven bireyler yetiştirmek, ülkemizde tanınan ve tercih edilen, alanında
öncü bir kurum olmaktır.
OKULUMUZUN
TARİHÇESİ
Türkiye’de 1949 yılında Ankara
İlahiyat Fakültesi,1951 senesinde de 7 İlde İmam Hatip Okulu açılmıştır. Üç yıl
sonra 1953’de 19 tane İmam Hatip Okulu açılmıştır, bunlardan biri de İZMİR İmam
Hatip Okulu olmuştur.
İzmir İmam Hatip Lisesi,1953 yılında bugünkü binamızın A-1 Blok’unda eğitim ve öğretime başlamıştır. O günün hayır sever eşrafından H. Nuri Sevil’in annesinin bağışladığı bu arsada Kestane Pazarı İmam Hatip ve İlahiyata Öğrenci Yetiştirme Derneği tarafından, bilhassa H. Raif Cilasun ve H. Ali Rıza Güven’in himmet ve gayretleriyle yaptırılan bu bine 1970 yılına kadar hizmet vermiştir. Yer yetersizliğinden dolayı öğrenci sayısı 150’ye varmamıştır.1965 yılında müdürlük görevine gelen rahmetli müdürümüz Feyzullah Türker Hocamızın ve Okul Aile Birliğinin gayretleri ile çevreden kiralanan binalarla birlikte derslikler arttırılıp öğrenci sayısı 150’lere çıkmıştır. Büyük talep karşısında bu çalışmalar da yetersi kalmış, Kestane pazarının büyük gayretleri ile Hatay semtimde 30 derslik modern bir bina yapılmış 1967’de müdürlük görevine başlayan Abdullah Fındık’ ın zamanında öğrenci sayısı 800’lere kadar çıkmıştır.
1971-1972 eğitim ve öğretim
yılında İmam Hatip Okullarını orta kısımları kapatılmıştır. Okullarımızın İmam
Hatip Lisesi adını alması bu döneme rastlar.
1977-1978 öğretim yılında Konak
binamızda kız öğrencilerimiz eğitim ve öğretime başlamışlardır. Kız öğrencilerin
büyük ilgisiyle daha ilk yılda bina yetersiz hale gelmiş ve çevredeki evler
satın alınarak okulumuz genişletilmiştir.
Nihayet Milli Eğitim Bakanlığı
Din Öğretimi Genel müdürlüğünün 11-12-1995 tarih ve 369/6471 sayılı onayı ile
senelerdir şube konumundaki okulumuz Konak İmam Hatip Lisesi adını alarak
23.1.1996 tarihinden itibaren müstakil olarak eğitim öğretime başlamıştır.
22 Eylül 2014 Tarihinde Okulumuz
Yeni Binasına Taşınmıştır. Yeni Binamızda
42 Derslik, 1 Konferans Odası, 5 Sunum Odası, 1 Yemekhane Bulunmaktadır.
Ayrıca Okulumuz Binasında 42 Öğrenci, 5 Personeli Bulunan, Hisar Kız Anadolu
İmam Hatip Lisesi’ de bulunmaktadır.
OKUL PERSONELİ
İDARİ KADRO
PDR SERVİSİ KADROSU
ÖĞRETİM KADROSU
YARDIMCI PERSONEL KADROSU

GÜVENLİK KADROSU

ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ NEDİR ?
Millî Eğitim Bakanlığınca açılan ortaöğretim sistemi içinde hem mesleğe hem yükseköğrenime hazırlayıcı programlar uygulayan imam-hatip liseleri, ortaokuldan sonra dört yıl öğretim veren okullardır.
AKILLI BİNA NEDİR ?
Dışı giydirme cam cepheli, girişinde kartlı geçiş
turnikeleri bulunan, resepsiyona kimlik bırakarak girdiğiniz; merkezi klima
sistemiyle sıcaklığı kontrol edilen otomasyon proğramları ile kontrol edilen ve
yönetilen binalardır.
Öncelikle içinde yaşayanların konforunu artıran, güvenliğini
sağlayan ve enerji maliyetlerini önemli ölçüde düşüren binalar, "Akıllı Bina "
olarak kabul ediliyor. Örneğin HVAC (Heating, Vantilating, Air Conditioning)
olarak adlandırılan ısıtma, havalandırma, iklimlendirme sistemlerinde binanın
sıcaklığı çeşitli bölgelere yerleştirilen klima santralleriyle kontrol
ediliyor. Küçük binalarda sıcaklık her klima santralinin üzerine takılı basit
bir termostatla ayarlanırken, büyük hacimli binalarda bu klima santrallerinin
merkezi bir bilgisayardan kontrol edilmesi gerekiyor. Ancak merkezi kontrol de
binanın her tarafının sıcaklığının eşit düzeyde olmasını sağlayamıyor. Sıcaklık
tek noktadan kontrol edilmeye çalışılıp; örneğin 21 derecede tutulmak
istendiğinde binanın her tarafının aynı derecede tutulması mümkün olmuyor. Bir
taraf daha fazla güneş aldığında, bir katta çalışan insan sayısı daha fazla
olduğunda ya da bir bölümdeki bilgisayar sayısı farklı olduğunda, güneşin,
insanların ve bilgisayarların yaydığı ısı nedeniyle sıcaklık yükseliyor. Bu
nedenle merkezden kontrol edilen her klimanın, aynı zamanda ısıttığı ya da
soğuttuğu bölgenin sıcaklığına göre kendini ayarlaması gerekiyor. Bu ayarlama
da her klimanın ısıttığı bölgeye ayrı ayrı konulan kontrolörlerle sağlanıyor.
Eğer o bölgenin sıcaklığı camlardan giren güneş ışınları, insan, ya da
bilgisayar sayısı nedeniyle istenilen düzeye geliyorsa klima santralinin daha
az çalışması, sıcaklık düşük düzeyde kalıyorsa daha çok çalışması gerekiyor.
Tabii her klimayı sıcaklık düzeyine göre çalıştırıp durduran her kontrol
cihazının da yine merkezi bilgisayara bağlı olması gerekiyor. Böylece her
noktanın sıcaklığı tek merkezden izlenebildiği gibi her noktanın sıcaklığı da
istenilen düzeye ayarlanabiliyor. Bu sayede örneğin aynı katta bir köşe 22
derecede, bir başka köşe ise 15 derecede tutulabiliyor. Bu sistemlerde elbette
yaz-kış ayarı da yine merkezi bilgisayar tarafından kontrol diliyor.
Programa girilen verilerle iç mekanlar için yaz ve kış sıcaklıkları
belirleniyor, dış hava sıcaklığına göre, klimaların ısıtma ya da soğutma
yapması sağlanıyor.
Akıllı binalarda klima santrallerinin çalışma saatleri de
yine merkezi bilgisayar aracılığıyla denetleniyor. Örneğin binanın bir katında
işe sabah 9:00'da başlanıyorsa, o kattaki klima saat 8:00'de çalışmaya başlıyor
ve insanlar gelene kadar ortamın sıcaklığı istenilen düzeye getiriliyor. Akşam
iş çıkış saatine ya da gece çalışma düzenine göre de her katın hatta her
bölümün sıcaklığı istenilen düzeyde tutuluyor, insanların bulunmadığı saatlerde
klimalar devre dışı bırakılarak enerjinin boşa harcanması önleniyor. Tabii bu
arada ısıtma ya da soğutma yapılırken binada iyi bir havalandırma
sağlanabilmesi için havalandırma kanallarında dolaşan havanın belirli oranlarda
dışarıdan alınan taze havayla karıştırılması, bu karışımın ortamdan alınan toz,
sigara dumanı, koku vb. kirleticilerden arındırılması için filtrelerden
geçirilmesi, son aşamada da istenilen sıcaklığa getirilip katlara dağıtılması
gerekiyor. Tüm bu işlemleri yaparken en yüksek konforu ve tasarrufu sunan, buna
karşılık kontrol edilmesi, ayarlarının değiştirilmesi en kolay olan sistemler
"akıllı sistemler" olarak adlandırılıyor.
Bir binanın "akıllı bina" olarak
nitelendirilebilmesi için yalnızca "ısıtma, havalandırma,
iklimlendirme" sisteminin akıllı olması yetmiyor. Kartlı geçiş sisteminin,
yangın algılama ve alarm sisteminin, güvenlik sisteminin, aydınlatma sisteminin
hatta asansörlerinin bile "akıllı" olması, ayrıca bu sistemlerin
tümünün birbiriyle entegre edilerek tek merkezden kontrol edilebilmesi
gerekiyor. Örneğin yangın algılama ve alarm sistemlerinin "adressiz",
"adresli" ve "Akıllı dedektörlü" çeşitleri bulunuyor.
Adressiz sistemler yalnızca binada yangın çıktığı alarmının verip bunun yerini
bildirmezken adresli sistemler yangının başladığı noktayı güvenlik merkezindeki
ekranda gösterebiliyor. Akıllı dedektörlü sistemlerde ise dedektörün kendisi
yangın olduğuna karar verip, adresiyle birlikte çok kısa bir zaman dilimi
içinde bunu merkezi bilgisayara bildirebiliyor. Bir binanın gerçekten akıllı
olup olmadığı, başka bir deyişle tüm bu kontrol sistemlerinin birbirleriyle
entegre olarak çalışıp çalışmadığı da işte bu noktada ortaya çıkıyor. Entegre
kontrol sistemiyle donatılmış bir binada bir tehlike anında, örneğin yangın
algılayıcılardan yangın sinyali alındığında olayın tam yeri güvenlik merkezine
bildirilirken otomatik olarak yangın çıkan katta anonslar yapılabiliyor,
kilitli yangın kapıları kendiliğinden açılabiliyor, asansörler kendiliğinden
zemin kata inip içinde kimseyi hapsetmeden durabiliyor, ilgili kattaki
elektrikli cihazların devre dışı kalması sağlanabiliyor; kısaca tehlike anı
için belirlenen senaryolar, merkezi bilgisayar tarafından yerine getirilerek
olası tehlikelerin en az zararla atlatılması sağlanıyor.
Akıllı bir binada klima, kartlı geçiş-güvenlik ve yangın
sistemleri birbiriyle entegre edilebildiği gibi değişik firmalar tarafından
geliştirilen; aydınlatmadan, ısıtmaya kadar birbirinden ayrı çalışan kontrol
sistemlerinin birbirleriyle haberleşmesi de mümkün olabiliyor. "Echelon
Bus" adı verilen ve tüm büyük üreticiler tarafından desteklenen bir
protokol sayesinde değişik üreticilerin otomatik kontrol sistemleri ya da
otomatik kontrol ürünleri birbirleriyle uyumlu olarak çalışabiliyor. "Açık
sistem" adı verilen bu tür uygulamaların, önümüzdeki günlerde "Akıllı
binaları" daha da "akılı" hale getireceğine hiç kuşku yok.
Akıllı bir binayı oluşturan sistemlerin birbiriyle entegre edilebilmesi ve tek merkezden
yönetilebilir bir bina otomasyon sisteminin oluşturulabilmesi günümüzde bina
sahiplerine sanıldığı kadar büyük bir maliyet de getirmiyor. Klima sistemini,
yangın sistemini, güvenlik ve kartlı geçiş sistemini, geliştirilen özel
yazılımlarla, bir PC üstünde, Windows NT işletim sistemiyle yönetmek, istenen
sayıda terminalden sistemin izlenmesini kontrol edilmesini sağlamak mümkün. Bu
olanaklar sayesinde hem kullanıcıların kolayca yönetebilecekleri bina kontrol
sistemleri kurulabiliyor, hem de bu sistemlerin sağladığı konfor ve enerji
tasarrufu kurulan sistemin kısa sürede kendini amorti edebilmesini sağlıyor.
TÜTÜN İŞLEME FABRİKASINDAN
MEZBELELİĞE MEZBELELİKTEN İLİM İRFAN YUVASINA KAZANDIRILAN TARİHİ YAPI
“ GARRY BİNASI “
İzmir İli, Konak İlçesi,
Kemeraltı semti, Fevzipaşa Mahallesi'nde, 452, 847 ve 848 sokaklar üzerinde,
Kapı no: 15 de bulunan, Tapunun, 29 pafta, 178 ada ve 38 parselinde İl Özel
İdare Müdürlüğü adına kayıtlı olan; Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Yüksek
Kurulu'nun 27.7.1984 gün ve 348 sayılı kararı ile onaylı Kemeraltı Kentsel Sit
Alanı Koruma Amaçlı İmar Planı sınırları içersinde kalan taşınmaz üzerinde
mevcut, 1929 yılında inşa edilen, "U" planlı ana kütle (Gary
Building) ile sonradan buna ilave edilen 5'er katlı 1959 ve 1961 yılı ruhsatlı
eklerinden oluşan toplam 4990
m² taban alanlı ve toplam 23.312 m² inşaat alanına
sahip ESKİ (Tekel) KONAK YAPRAK TÜTÜN İŞLETMESİ BİNASI.
Okul binamız 3 ayrı bölümden
oluşmaktadır
A-
"U" Planlı Ana Kütle (GARY Binası)
4 katlı betonarme karkas olarak
1929 yılında ve Tütün Deposu şeklinde kullanılmak üzere inşa edilmiştir. Aks
araları 6.00 m
ve 6.50 m
dir. Zemin katı 3.00 m ,
1.Katı 2.65 m ,
2. ve 3. katları 4.30 m
tavan yüksekliğindedir.
Bu binanın taban alanı 2964 m² x 4 kat = Toplam
alanı : 11.856 m²
B-
Arka Bina
Bodrum + 5 katlı betonarme karkas
olarak 1959 yılında ve Tütün Deposu şeklinde kullanılmak üzere inşa edilmiştir.
Aks araları 4.00 m
ve 4.50 m
dir. Bodrum Katı 2.40, Zemin katı 3.00 m , 1.Katı 2.65 m , 2., 3. ve 4. katları
2.70 m
tavan yüksekliğindedir.
C-
Orta Bina
"U" Planlı Ana kütlenin
içindeki boşluğa 5 katlı betonarme karkas olarak 1961 yılında ve Tütün Deposu
şeklinde kullanılmak üzere inşa edilmiştir. Aks araları 6.00 m ve 4.50 m dir. Zemin katı 3.15 m , 1.Katı 2.95 m , 2. Katı 3,12, 3.
katı 3.06 m ,
4. katı 2.98 m
tavan yüksekliğindedir.
Bu binanın taban alanı 28.00 m x 25.00 m = 700 m² x 5 kat = Toplam
alanı : 3.500 m²
Toplam inşa edilmiş Alanı :
23.312.00
İzmir 1 No'lu Kültür ve Tabiat
Varlıkları Koruma Kurulu Kararları:
1997 - 1998 yıllarında yapılan
müracaatlarda Koruma Kurulu diğerleri dışında aşağıdaki kararları almıştır:
12.2.1998 gün ve 7054 sayılı
kararı ile;
. Binanın "Korunması Gerekli
Kültür ve Tabiat Varlığı" şeklinde ve 2. Gurup yapı olarak tescillenmesi.
. Renovasyon avan projesinin
"Röleve-Restitüsyon-Restorasyon Projesi Hazırlama Esasları"na göre
hazırlanması gerektiği,
. Röleve Projesinin
plan-kesit-cephe çizimlerindeki eksik ve yanlışlıkları aslına uygun olarak
düzeltilmesi ve 1/50 ölçeğinde hazırlanarak kurul onayına yeniden sunulması,
. Binanın ön cephesinde yer alan
2 adet palmiye ile dut ağacının ve yan ve arka bahçelerinde yer alan yetişkin
ağaçların korunması.
YENİ
MİMARİ PROJEDE ESAS ALINAN TEMEL KRİTERLER
Koruma Kurulu kararları, Konak
Belediyesi İmar Yönetmeliği, dikkate alınarak, aşağıda yazılı olan temel
kriterler yeni mimari projede esas alınmıştır.
1- Binaların betonarme karkası
oldukça sağlam durumdadır. Herhangi bir güçlendirme ya da takviye yapılmasını,
gerektiren bir durum yoktur.
2- Binanın yatay ve düşey
gabarileri aynen korunacaktır.
a- Binanın dış duvarlarının
yerleri değiştirilmeyecek, herhangi bir eklenti yapılmamalıdır. Binaya sonradan
eklenmiş olan Doğu cephesindeki tek katlı bölüm kaldırılabilir.
b- Binanın çatı eğimleri ve mahya
kotları ile çatı örtüsü (Marsilya Kiremit) aynen korunacaktır.
c- Bina çatısının dış görünümü
dışındaki bölümlerinde değişiklik yapılabilir.
3- "U" planlı binanın
iç boşluğuna 1961 yılında ilave edilmiş "Orta Bina" kaldırılabilir ve
yerine yeni bir düzenleme yapılabilir. (Kurul kararı)
4- Binanın iç mekanlarında yer
alan unsurların korunmasına özen gösterilecektir.
a- Baca ve Şömineler orijinal
şekilleriyle korunacaktır.
b- Bina cephesinde yer alan camlı
pencere karakteri korunacaktır.
c- Düşey sirkülasyon (merdiven ve
asansör) çekirdekleri korunacaktır.
d- Balya rampaları ile orijinal
mekanik aksamları yeni kazandırılan işleve uygun olmak koşulu ile korunacaktır.
e- Bina dışında yer alan cepheye
konmuş bina kimliği ile ilgili mermer yazıtları korunacaktır.
f- Bina dışında yer alan zaman
içinde gelişmiş, dut, palmiye ve diğer yetişkin ağaçlar korunacaktır.
5- Binanın iç mekanlarında yeni kazandırılan
işlevlere uygun olarak bina stüktüründe düzenlemeler (asansör-merdiven
kovaları, iç aydınlatma avluları ve iç bahçeler vb) yapılabilir.
YENİ
PROJELENDİRİLMİŞ MİMARİ YAPISI
Okulumuz yukarıda yazılı
kriterlere göre hazırlanmıştır ve restore edilmiştir.
1- Genel: Binanın 1929 yılında
inşa edilen bölümü ve 1959 yılında ilave edilen bölümü genel özellikleri
(gabari, kullanılan malzemeler, cephe karakteri vb.) korunacak şekilde tasarım
yapılmıştır.
2- Bina Girişi: 700 m² taban alanında, 28.00
x 25.00 m
boyutlarında ve "U" planındaki orijinal binaya dilatasyonlarla
birleşmiş şekilde 5 katlı olarak inşa edilmiş Orta bina kaldırılmıştır.
Bu şekilde 1929 yılında (İlk
Cumhuriyet Dönemi mimari karakteristiklerini taşıyan) inşa edilmiş binanın
orijinal şeklinin yeniden algılanması sağlanmıştır.
"U" planında binaya
yapışık inşa edilmiş "Orta Binanın" ortadan kaldırdığı orta avluya
bakan cephe karakteri (hakkında bilgi yoktur) yeniden kazandırılmak yerine, bu
cepheler, müdahalenin yapılacağı dönemin (2004) mimari anlayışını yansıtacak
şekilde olabildiğince şeffaf, nötr ve işlevlere uygun malzemelerle
kaplanmıştır.
Böylece, zamanında tütün
depolamak amacıyla inşa edilen binaya yeni kazandırılan işlevlerle binanın
uyumu kolaylaştırılmıştır. İç düzenleme ile yeni oluşturulan mekanların ışıktan
ve havadan yararlanması sağlanmıştır.
Kaldırılan bina yerine, orijinal
boyutlarına uygun bir "U" avlu yaratılmıştır. Bu avluda tavan
yüksekliği 8.60 m
olan ve 20.00 m
x 20.00 m
boyutlarında Konferans Salonu yapılmıştır.
Konferans Salonu taşıyıcı
strüktürü mevcut orijinal binadan iki yanında 2.00 m , arka bölümünde 6.80 m boşluk bırakacak
şekilde tasarlanmıştır. Böylece, 8.60
m yüksekliğinde, altında yaşanabilen, bina giriş saçağı
oluşturulmuştur.
"U" planlı bina içinde
yeni kazandırılan mekanlara tüm girişler yeni oluşturulan bu avludan
olmaktadır. "U" planlı binanın Doğu kısmındaki kolda yer alan 3 katlı
binaya, avlunun güney tarafından yer alan binanın, avlunun Batı tarafından yer
alan okul ve protokol girişlerinin bu
avludan yapılması planlanmıştır.
Binada yer alan değişik işlevdeki
mekanların girişlerinin, orijinal boyutlarında tasarlanmış bu avludan olması
ile bu alana önemli bir canlılık ve hareketlilik kazandırılmaktadır. Bu
nedenle, 700 m²
boyutundaki bu giriş avlusunda kiosk (büfe) şeklinde düzenlenmiş servis kısmı
ile açık kafeterya düzenlemesi ilave edilmiştir.
Okul protokol girişi özel bir iç
saçak ile belirginleştirilmiştir.
Zemin Kat'a Giriş avlusuna açılan
giriş kapısı ile ulaşılmaktadır. Giriş Kapısı yanında güvenlik kontrol,
karşısında da yeni olarak önerilen asansörler (2 adet) yer almaktadır.
Asansörler arkasında tüm kata hizmet verecek Tuvalet gurupları
konumlandırılmıştır.
Düşey ulaşımı sağlamak için
binanın orijinal merdivenleri korunmuştur.
Zemin Kat'a Giriş avlusuna açılan
giriş kapısı ile ulaşılmaktadır. Giriş Kapısı yanında güvenlik kontrol,
karşısında da yeni olarak önerilen asansörler (2 adet) ve Danışma Bölümü yer
almaktadır. Asansörler arkasında tüm kata hizmet verecek tuvalet gurupları
planlanmıştır. Düşey ulaşımı sağlamak için binanın orijinal merdivenleri
korunmuştur.
Zemin katta, 3 Müdür Yardımcısı
odası, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Servisi, Hazırlık Sınıfları
Derslikleri,12.Sınıfların Derslikleri, Yemek Salonu, Mutfak, Kütüphane ve Kantin
ile diğer okul birimleri yer almaktadır:
Okulun Zemin Kat alanı: 2365.00 m²
1. Kat: 2 adet Asansör ve
Merdiven ile ulaşılmaktadır. Asansör/Merdiven Holünde Bekleme Dinlenme Bölümü
yer almaktadır. Asansörler arkasında tüm kata hizmet verecek Tuvalet gurupları
planlanmıştır. Düşey ulaşımı sağlamak için binanın orijinal merdivenleri
korunmuştur.
1. Katta Okul Spor Salonu,
çeşitli amaçla kullanılabilecek odalar ile İnternet Bilgi İşlem Servisi ve Tuvaletler
bulunmaktadır.
2. Katta, Okul Müdürü Makam Odası
(157 m² )
Okul Müdürü Özel Çalışma Dinlenme Odası (WC ve Duş dahil) (41 m² ), Okul Müdürü Özel
Toplantı ve Yemek Odası (57 m² ),
Müdür Yarımcısı Odası (72.00
m² ), Memur Odaları, Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Hizmetleri Servisi,Öğretmenler Odası,10. ve 11.Sınıfların Derslikleri,
Tuvaletler bulunmaktadır.
Çatı arasında Okul Arşivi
düzenlenmiştir.
Çatı kattaki ahşap çatı strüktürü
kaldırılıp yerine çelik konstrüksiyon çatı strüktürü inşa edilmiştir. Böylece
mekan ortasındaki dikmeler kaldırılmıştır.
Ayrıca, Bodrum Katta sığınak
(Şartname hükümlerine uygun 730
m² ) Otopark (200 araçlık), Klima ve Kazan Dairesi ( 515 m² )
Binanın yeni düzenlemede toplam
kullanma alanı: 22 146 m²
‘ dir.
BİNA YANGIN GÜVENLİĞİ
Yangın güvenliği; ölüm, yaralanma ya da maddi hasara neden
olan bir yangının çıkma olasılığını azaltmaya yönelik önlemler bütünüdür. Bu
önlemler, canlıların yangın yerinden kolaylıkla uzaklaşmaları ve olaydan
olabildiğince az zararla kurtulabilmelerini sağlamayı da amaç edinir. Yangın
güvenliği önlemleri inşaat sürecinde ele alınabildiği gibi, var olan bir yapıya
daha sonra da uygulanabilmektedir.
YANGIN KAPIMIZI ÇALARSA / AKS
110
1. Telaşlanmayınız,
2. Bulunduğunuz yerde yangın ihbar düğmesi varsa ona
basınız,
3. İtfaiyeye telefon ediniz, / TELEFON : 110
4. Yangın adresini en kısa ve doğru şekilde bildiriniz,
5. Mümkünse yangının cinsini (Bina, benzin, araç vb)
bildiriniz,
6. Yangını çevrenizdekilere duyurunuz,
7. İtfaiye gelinceye kadar yangını söndürmek için elde
mevcut imkanlardan yararlanınız,
8. Yangının yayılmasını önlemek için kapı ve pencereleri
kapatınız,
9. Bunları yaparken kendinizi ve başkalarını tehlikeye
atmayınız,
10. Görevlilerden başkasının yangın sahasına girmesine mani
olunuz.
BİNA İKLİMLENDİRME VE
ELEKTRİK DONANIM GÜVENLİĞİ
Elektriğin Güvenli Kullanımı
Elektrik en önemli enerji kaynaklarımızdan biridir.
Karanlıkları aydınlatmada, ev ve iş yerlerimizi ısıtma ve serinletmede, birçok
çeşit makinayı çalıştırabilmek için motorların döndürülmesi gibi yüzlerce şeyi
yapmada ona bağımlıyız.
Elektrik yaptığı bütün iyi şeylere karşın tehlikelide
olabilmekte, hatta insanların ölümüne neden olabilmektedir.
A.B.D.’ de yapılan araştırmalar kusurlu elektrik telli veya
teçhizatının, her yıl yarım milyondan fazla elektriksel nedenli yangın
başlangıcına, buna bağlı milyonlarca dolarlık mal-mülk hasarına ve çok sayıda
insanın ölümüne neden olduğunu göstermektedir. Yine bu ülkede her yıl yaklaşık
1100 kişi elektrik şoklarından ölmektedir.
SSK 1999 İstatistik Yıllığına baktığımızda; 1999 yılı içinde
Toplam 77 955 iş kazası olmuş, bunlardan 3 407’ si sürekli iş göremezlikle, 1333’ ü de ölümle
sonuçlanmıştır. Bu iş kazaları 85 faaliyet grubunda incelenmiş, ““Elektrik,
Havagazı, Buharlı Isıtma” faaliyet grubunda 618 iş kazası olmuş, bunlardan 16’ sı ölümle sonuçlanırken 27’ si de sürekli iş
görmezlikle sonuçlanmıştır. Geri kalan 84 faaliyet grubunda da belki de
yüzlerce elektriksel nedenli kaza vardır.
Bazı insanlar 110 volt’ luk elektriğin şok tehlikesi / riski
yaratmayacağını sanmaktadır. Bu inanış doğru değildir. 42 Volt’ tan yukarısı
daima risklidir.
Elektrik akımı (bir tel veya diğer bazı iletkenler
aracılığıyla) en az dirençli yolu tercih ederek bir yerden başka bir yere
taşınır / geçer. Eğer vücudunuz bu yolu sağlarsa, bir elektrik şokuna maruz
kalabilirsiniz.
Bazı şeylerin ters gitmesi durumunda – örneğin izolasyon
yıpranıp bozulduğunda- yüksek gerilimli akım taşıyan tele veya metale
dokunduğunuzda ( eğer toprakla veya topraklanmış bir şeyle temastaysanız)
elektrik devresinin bir parçası durumuna gelebilirsiniz. Diğer bir deyişle,
akım toprağa gitmek için en kolay yolu arar, sizden geçerek de bunu bulur.
Bir kusurlu elektrik teli / kablosu veya teçhizatı
kullanırken, belki ilk defa küçük bir karıncalanma – sarsıntı
hissedebilirsiniz. Fakat bu gelecek sefere sizi (yere) çarpabilir, hatta
öldürebilir de. Niçin ?
Vücudunuzun farklı bölgelerinden ne kadar elektrik
geçebileceğine karar verebilmek için o andaki koşullara bakmak gerekir. Çünkü
elleriniz (belki) terli, çorabınız ve ayakkabınız (beli) nemli a da nemli bir
zemin üzerinde duruyor olabilirsiniz. Nemlilik vücudunuzdan daha fazla
elektriğin geçmesine yol açar.
Diğer önemli bir faktör de akımın vücudunuzdan geçtiği
yoldur. Eğer akım aynı elin bir parmağından girer diğer parmağından çıkarsa, en
kötü olasılıkla parmağınız elektrik yanığına uğramıştır. Fakat, eğer bir
elinizden girer diğer elinizden çıkarsa veya bir elden girer bir ayaktan
çıkarsa, akım göğüsten geçecek ve çok ciddi sonuçlar yaratabilecektir.
Akımın küçük bir miktarı göğsünüzden geçerse, bu kalbinizi
fibrilasyona (kalbin hızlı veya zayıf çarpması) sokabilir. Bu durum kalbin
ritmik temposunu bozar ve yaşamı devam ettiren pompa fonksiyonunu engeller.
Bu nedenle önceden alınabilecek birçok önlem vardır. Şoku
önlemek için şu önlemleri izlemelisiniz;
Birincisi, herhangi bir elektrikli teçhizatı onarmaya
kalkışmayın. Elektrik işini bu konuda eğitilmiş ve deneyim kazanmış
elektrikçiye bırakın.
İkincisi, elektrikli teçhizatı kullanmaya başlamadan önce
ellerinizin ve ayaklarınızın kuru olduğundan emin olun. Eğer nemli veya ıslak
bir zeminde çalışma zorunluluğu doğarsa, bir topraklama hatası akım kesici
kullanın. Eğer bu olanaksızsa, giydiğiniz ayakkabının yalıtkan olduğundan emin
olmalısınız veya kuru tahtalar ya da bir paspas üzerinde durmalısınız.
Üçüncüsü, çeşitli cihazların veya lambaların enerji
kablolarının fişini prize takmadan önce bu teçhizat veya lambayı kapatın,
izolasyonunda hasar olup olmadığını, kablonun dolaşarak düğümlenip düğümlenmediğini
gözden geçirin. Kabloların duya / prize veya el aletlerine giriş yerlerinde
yıpranma olup olmadığını kontrol ederek güvenli bir şekilde bağlandığından emin
olun.
Dördüncüsü, kullanırken kordonun (kablonun) korunmuş
olduğundan emin olun. Kabloyu karşıdan karşıya ana yollardan geçirmekten
kaçının. Olabildiğince baş seviyesinden daha yukarıdan geçirin.
Beşincisi, eğer kullanırken elektrikli teçhizatın herhangi
bir parçasında bir hata doğarsa, akımı kapatın ve hemen arızaya bildirin.
ELEKTRİK YANIKLARI
Elektrik yanıkları yüksek veya düşük voltajlı elektrikle
temas sonucu olabilir. Normal ev akımı yeterice ciddi yanığa neden olabilecek
güçtedir. Yüksek voltajlı olan yanıklar ise elektrik üreten veya yüksek
voltajda elektrik kullanan fabrikalarda çalışanlarda veya bir yüksek gerilim
hattıyla direk temas sonucu olabilir.
Elektrik yanıkları ile ilgili özellikle iki tehlike vardır.
Bir, genellikle doku hasarının miktarı, ciltteki yaranın görüntüsüne bağlı
olarak, umulandan çok daha fazladır. Ciltteki yanık yaralarının küçük olmasına
rağmen daha derin dokularda şiddetli hasar olabilir. İki, yanıkla birlikte,
“kazalının” durumunu daha komplike hale getirebilecek kalp durması olabilir.
Elektrik enerjisi şiddetli doku hasarı yapabilir. Bir yanığa neden olabilmek
için elektrik bir noktadan vücuda girip başka bir noktadan çıkmalıdır.
Elektriğin vücuda girdiği ve çıktığı noktada her zaman birer yara (yanık)
vardır. Giriş yarası oldukça küçük olabilir, ama çıkış yarası geniş ve derin
olabilir. Yüksek voltajlı elektrik enerjisi kasları ve cildi ampütasyon
gerektirecek ölçüde harap edebilir.
Elektrik şoku yaralanmaları
- Yüksek voltajlı bir elektrik akımından gelip vücuttan
geçen enerji kalbin normal elektriksel ritmini bozup kalp durmasına yol
açabilir. Ayrıca, elektrik şoku kırık ve çıkıkla sonuçlanabilecek kadar güçlü
kas kontraksiyonlarına neden olabilir. Bundan başka elektrik şoku “kazalının”
yere düşmesine ve başka yaralanmalarına neden olabilir.
- Elektrik yaralanmalarının tedavisi, gerektiğinde “CPR”
yapılması, tüm yanık yaralarının kuru, steril pansumanla örtülmesi ve olası
kırıkların tespitidir. Tüm elektrik yanıkları, hastanede daha ileri tedavi
gerektiren, ciddi yaralanmalardır.
- İşletme yetkilileri tarafından kesilmediği sürece herhangi
kopmuş gerilim hattında elektrik olduğu varsayılmalıdır. Gerilim hatları 115 –
50 000 voltluk olabilirler. Telefon kablolarının voltajı çok düşüktür, ama yine
de şok için yeterlidir.
- Eğer elektrik kablosu bir arabanın üzerine düşmüşse ve
arabada bir insan varsa, arabanın içinde kaldıkları sürece güvenliktedirler.
Arabanın lastikleri yalıtkan görevini görecektir. Elektriğin akması için,
elektrik kaynağından toprağa bir devrenin tamamlanması gerekir. Bu elektrik
devresinin tamamlanmasını engelleyen maddeye yalıtkan denir. Örneğin lastik bir
yalıtkandır. Akımın kendinden akmasına izin veren maddeye ise iletken denir. Su
ve çoğu metal iletkendir. Elektrik yanıkları, vücut veya onun bir bölümü
elektrik kaynağı ile toprak arasındaki devreyi tamamlayınca olur.
- Evdeki elektrik yanıklarının çoğu yanlış bağlanmış
elektrik aletlerinden veya bunların dikkatsiz kullanılmasından olur. Küçük
çocuklar elektrik kablosunu ağızlarına koyarak elektrik yangınına neden olurlar.
Ev dışındaki elektrik yanıklarının çoğu kopmuş bir gerilim hattıyla kazayla
temas sonucu veya kazı çalışması sırasında bir inşaat işçisinin kazayla hatta
teması sonucu olur.
- “ Kazalıyı kurtarmaya çalışan ”, elektrik teli veya
elektrikli bir aletle hala temasta olan birine yaklaşmadan önce elektrik
kesilmelidir. Eğer üzerine elektrik kablosu düşmüş bir arabada insanlar varsa,
“yetkili personel ya da kurum” tarafından elektrik kesilene kadar arabada
kalmaları söylenmelidir. Çok nadir durumlarda bu duruma bir de yangın tehlikesi
eklenir. Eğer yaşamları yangın nedeniyle tehlikede ise, yolculara araba ve yere
aynı anda dokunmamaya dikkat ederek arabadan atlamaları söylenmelidir.
- Kabloyu kazalıdan veya kazlıyı kablodan bir kuru,
boyanmamış ağaç sırık veya tahta ile veya ilmiklenmiş kuru bir iple veya diğer
elektriği iletmeyen maddelerle uzaklaştırın. Ellerinizin kuru olduğundan ve
kuru bir zemin üzerinde bulunduğunuzdan emin olun. Tıbbi yardım çağırın, kazalı
nefes alamıyorsa suni teneffüse başlayın. Suni teneffüse kazalı normal nefes
almaya başlayıncaya kadar veya kazalının öldüğü bir doktor tarafından
söyleninceye kadar devam edin. Kazlı soluk alıp vermeye başladıktan sonra, düz
bir yere sırt üstü yatırın, ayağının altına bir şeyler koyarak ayaklarının başından
daha yukarıda olmasına dikkat edin. - - Sıkı elbiseleri gevşetin. Vücut ısısını
/ sıcaklığını korumak için üzerini örtün.
Sonuç olarak, elektrik kazaları ve yangınları önlenebilir.
Elektriğin oluşturabileceği tehlikeleri öğrenin ve riskleri kontrol altında
tutabilmek için gerekli olan güvenlik önlemlerini izleyin.
ELEKTRİKLİ EL ALETLERİYLE
ÇALIŞMALARDA BAZI GÜVENLİK KURALLARI
- Kordonu yıpranmış el aletlerini veya zedelenmiş uzatma
kordonlarını kullanmayın.
- Bir el aletini çalıştırmaya başlamadan önce ayar
anahtarları gibi teçhizatı üzerinde bırakmayın.
- El aletleri ile çalışanlara şaka yapmayın ve dokunmayın.
- El aletlerini kullanmadan önce kontrol edin. İş yapmak
işin gittiğiniz yerde onarmaya kalkışmayın.
- El aletlerini zorlamayın. Dar, çeşitli kabloların ,
boruların vb. gibi çeşitli engellerin olduğu yerlerde daha dikkatli olun.
- Elektrikli el aletlerini nemli, ıslak durumda olan
yerlerde kullanmayın. Yanıcı maddelerin bulunduğu yerlerde elektrikli el
aletleri ile çalışırken daha dikkatli ve uyanık olun.
- El aletini, fişi prizde sokulu iken asla ayarlamaya
çalışmayın. Ucunu veya ağzını değiştirmeye kalkışmayın.
İNTERAKTİF SINIFLAR VE FATİH
PROJESİ
Akıllı Sınıf Nedir ?
Görsel ve işitsel elektronik teknolojilerin kullanılarak, bir
sınıfın özel olarak tasarlanmasıyla, derslerin daha anlaşılabilir ve verimli
hale getirilmesi ve bu sayede eğitim kalitesinin arttırılması amaçlanmaktadır.
Bu yapının ağ destekli ve internet tabanlı eğitim uygulamaları ile
birleşmesiyle teknolojiyi farklı noktalar arasında ve kendi içinde her türlü
kullanabilen mekanlar oluşturulmuştur ki; bu mekanlar “Akıllı Sınıf” olarak
isimlendirilmektedir. Akıllı sınıflar, okullardaki teknolojik boşlukları
doldurmakta ve öğrenme - öğretme kavramları üzerinde yeni değişimler
oluşturmakta ve alanlar açmaktadır.
Akıllı sınıflar, lokal eğitim birimi olmanın dışında, video konferans sistemleri sayesinde ülke içinde veya ülke dışında bu yapıya sahip başka eğitim kurumlarına interaktif olarak ulaşabilmektedir. Eğitim kurumu bu sayede her türlü bilgi alış verişini maksimum verimlilikte yapabilmektedir. Akıllı sınıflarda kullanılan akıllı tahtaya öğretmen tarafından yazılan her şey öğrencilerin bilgisayarlarına yansımaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerin ders esnasında yaptıkları uygulamalarda eğitmenin bilgisayarında görülebilmektedir.
Akıllı sınıflar, lokal eğitim birimi olmanın dışında, video konferans sistemleri sayesinde ülke içinde veya ülke dışında bu yapıya sahip başka eğitim kurumlarına interaktif olarak ulaşabilmektedir. Eğitim kurumu bu sayede her türlü bilgi alış verişini maksimum verimlilikte yapabilmektedir. Akıllı sınıflarda kullanılan akıllı tahtaya öğretmen tarafından yazılan her şey öğrencilerin bilgisayarlarına yansımaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilerin ders esnasında yaptıkları uygulamalarda eğitmenin bilgisayarında görülebilmektedir.

Okulumuzun FATİH PROJESİ kapsamında donatılan derslikleri ve
İzmir Milletvekili Sayın Hamza DAĞ’ ın okulumuzu ziyaretinde akıllı sınıflarımızda
öğrencilerimizle eğitim hakkındaki sohbetinden görüntüler.
Fatih Projesi
Fatih Projesi, yani uzun adı ile Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi Projesi. Proje kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı işbirliği ile Türkiye'deki tüm dersliklere birer adet dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı ve akıllı tahta koymaktır. Projenin ön kısımlarında her öğrenciye tablet bilgisayar verilmesi öngörülmektedir. Projenin amacı, bilgi toplumu yaratmak ve eğitimde teknolojiyi yararlı kılmaktır.
Okul öğretmenlerimizin MEB Hizmet-içi “ Akıllı Tahta ve İnteraktif
Sınıf Uygulamaları “ konulu Sertifika Eğitiminden görüntüler. Okulumuzun tüm idareci
ve öğretmenleri bu hizmet-içi eğitimden geçmiş ve sertifikalandırılmıştır.
Projenin Aşamaları
Tamamlanması üç yıl alacak olan proje, üç kısıma ayrılmıştır. Bu şekilde ayrılması ile projenin tamamlanmasının kolaylaştırılması amaçlanmıştır.
1. Aşama: Liselerde uygulanacaktır. Türkiye çapındaki tüm
liselerin dersliklerine uygulanacak projedir. Projenin ilk yılı bu aşama için
kullanılacaktır.
2. Aşama: İkinci dört seviyesinde, yani 5,6,7 ve 8. sınıf
(ortaokul) dersliklerinde uygulanacaktır. Projenin ikinci yılı bu aşamaya
ayrılmıştır.
3. aşama: okul öncesi eğitim ve İlk dört seviyesinde
1,2,3,4. sınıf (ilkokul) dersliklerine uygulanacaktır. Projenin üçüncü yılı bu
aşamaya ayrılmıştır.
Bu üç aşamanın ve üç yılın sonunda proje tamamlanmış
olacaktır.
Bileşenler
Her okula en az bir adet çok amaçlı fotokopi makinesi,
akıllı tahta, doküman kamera ve mikroskop kameranın bulunduğu akıllı bir sınıf
oluşturulacaktır. Bu sınıflar, normal dersliklerden ayrı olacaktır. Ayrıca
öğretmen kılavuz kitabı ise tamamıyla bilgisayar üzerinden, tahtadan
yürütülecektir. Yani ders konuları tahtaya teknolojik imkanlardan yararlanarak
yansıtılacaktır. Ders ile ilgili resim, video ve müzik gibi materyalleri
kullanma imkanına sahip olacağız. Öğretmenler ise bu konu hakkında eğitim
alacaklar. Hem akıllı sınıf hem de dersliklerdeki internet geniş bant olmakla
beraber okulların eğitim yuvası olduğu ve sadece eğitim ve öğretim amaçlı
bulunulduğu gerekçesiyle 22 Kasım 2011 tarihinde başlatılan fakat isteğe bağlı
olan güvenli internet sistemi de uygulanacaktır.
EBA NEDİR ?
Fatih Projesi ile gelen büyük
proje " EBA" nın içeriği nedir ?
Bize neler sunuyor ?
Eğitim-öğretim
sürecinde bilişim teknolojisi donanımlarını kullanarak etkin materyaller
kullanmanız amacıyla Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından
tasarlanan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve
incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur.
Öğretmen ve öğrenciler başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için
tasarlanan EBA;
•Farklı, zengin ve eğitici içerikler sunmak,
•Bilişim kültürünü yaygınlaştırarak eğitimde kullanılmasını
sağlamak,
•İçerikle ilgili ihtiyaçlarınıza cevap vermek,
•Sosyal ağ yapısıyla bilgi alışverişinde bulunmak,
•Zengin ve gittikçe büyüyen arşiviyle derslere katkı
sağlamak,
•Bilgiyi öğrenirken aynı zamanda yeniden yapılandırabilmek
ve bilgiden bilgi üretmek,
•Farklı öğrenme stillerine (sözel, görsel, sayısal, sosyal,
bireysel, işitsel öğrenme) sahip öğrencileri de kapsamak,
•Bütün öğretmenleri ortak bir paydada buluşturarak eğitime
el birliğiyle yön vermelerine ön ayak olmak,
•Teknolojiyi bir amaç olarak değil bir araç olarak kullanmak
amacıyla tasarlanan sosyal bir eğitim platformudur
FATİH PROJESİ VE EBA İÇİN RESİMLERİN ÜZERİNE TIKLA !
PSİKOLOJİK
DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ ( PDRS )
Psikolojik danışma ve rehberlik uzmanlarımız psikoloji
biliminin verilerinden yararlanarak öğrencilere gelişimsel destek sağlamak
amacıyla hizmet vermektedir.
Psikolojik Danışma ve Rehberlikteki Amaçlarımız
1. Öğrencilerin, kendilerini tanımalarını sağlamak.
(Bedensel ve zihinsel yetileri, hoşlandığı ve hoşlanmadığı faaliyetleri,
hedefleri, hayattan beklentileri gibi.)
2. Öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve gereksinimlerine
cevap vermek.
3. Öğrencilerin gelişim süreci içerisinde karşılaştıkları
eğitsel, sosyal ve psikolojik güçlükleri, problem haline dönüşmeden çözümlemelerine
yardımcı olmak.
. Olasılıkları göstermek
. Seçme şansı vermek
. Alternatifler sunmak
. Karar verme
becerisini geliştirmek.
4. Öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek
5. Öğrencileri kendileri ve çevreleriyle barışık olmaları,
hayata olumlu yaklaşmaları konusunda yönlendirmek.
6. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini kavrayarak, bu
yeteneklerini, etkili bir biçimde geliştirmelerine yardımcı olmak.
Psikolojik Danışma ve Rehberlikteki İlkelerimiz
Öğrenciler Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servimize
(PDRS) başvurduklarında, merkezde uyulan ilkeler hakkında bilgilendirilirler.
Uyulan bu ilkeler, psikologların uluslararası temel mesleki etik ilkeleridir.
Kişilik Hakları İlkesi
Öğrencilerin temel haklarına, özgürlüğüne, onuruna, özel
yaşamına, bağımsızlığına saygı duyulur. Çalışmalarla ilgili bilgi aktarımına
gereksinim duyulduğu anlarda, kişinin özel yaşamına saygı göstermenin,
profesyonel gizliliğe uymanın ve kişinin özel yaşamını korumanın güvencesi
verilir.
Gizlilik İlkesi
PDRS Danışmanları, öğrencilerin izinleri olmadan,
haklarında bir bilgi aktarımında bulunamazlar. Ancak, kanunlarda da
belirtildiği üzere, kişinin kendisinin veya bir başkasının yaşamına zarar
verecek herhangi bir davranışı olduğunda bu kural geçersizdir.
Gönüllülük
İlkesi
Öğrenciler, PDRS danışmanlarına, hiçbir sınırlama ve
zorlama olmadan özgür iradeleriyle danışma olanağına sahiptirler.
Sorumluluk İlkesi
PDRS’ de kullanılan yöntem ve uygulamaların sonuçlarından;
öğrenci, öğretmen, okul idaresi ve veliye yapılan profesyonel önerilerden PDRS
danışmanları sorumludurlar.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi’mizde Yürütülen
Çalışmalar
Konak Anadolu İmam Hatip Lisesi Psikolojik Danışman ve
Rehberlik Servisi (PDRS) olarak yaptığımız çalışmaları, hizmet verdiğimiz
gruplar açısından 3 ana başlık altında toplayabiliriz.
Eğitsel Rehberlik
Öğrencinin kendi yetenek, ilgi ve imkanlarına uygun öğrenim
dalını seçip bu öğrenim dalında başarı ile ilerlemesini sağlamak için yapılan
çalışmalardır. Verimli çalışma yolları hakkında bilgi verme, çeşitli test,
anket ve envanter uygulamaları, başarısızlık nedenlerini saptama ve bunları
giderici çalışmalar, boş zamanlarını etkili bir şekilde değerlendirme vb. gibi
konularda bireye yapılan yardımları kapsamaktadır.
Mesleki Rehberlik
Lise dönemi içerisindeki öğrencilere alan seçimi ve bunun
sonrasında da meslek seçimi kararını vermelerinde kendi kişilik özellikleri,
ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurarak uygun meslekler seçmelerine
yardım etme, meslekleri tanıtma, üniversiteler ve bölümleri , sınav sistemleri
hakkında bilgi verme vb. konularda öğrenciye yapılan yardımlardır. Ayrıca
mesleki rehberlik çalışmaları içerisinde yer alan ÖSS REHBERLİK çalışmaları da
PDRS tarafından yürütülmektedir. Deneme sınavları, Ölçme Değerlendirme Birimi
tarafından analiz edilen deneme sınav sonuçları ve başarı grafikleri,
motivasyonu arttırıcı öğrenim teknikleri, sınav kaygısını azaltıcı gevşeme
teknikleri, üniversitelerinin tanıtımı ve yapılan yurtiçi gezileri ÖSS mesleki
rehberlik çalışmalarımızdandır.
Kişisel Rehberlik
Öğrencinin kendini tanımasına, çevresiyle sağlıklı ilişkiler
kurabilecek kişilik özelliklerini ve iletişim becerilerini kazanmasına, olumlu
benlik tasarımı geliştirebilmesine, gelişim süreci boyunca karşılaştığı
problemleri yaratıcı yollarla çözüme ulaştırabilmesine ve kendini
gerçekleştirmesine yönelik yapılan psikolojik danışmanlık ve rehberlik
hizmetleridir.
Okulumuz PDRH Servisi Uzmanları
ÖSYM BAŞVURU MERKEZİ
Okulumuz PDRH Servisi Uzmanları
ÖSYM BAŞVURU MERKEZİ
YGS VE LYS BAŞVURU – SINAV –
TERCİH İŞLEMLERİ
Okulumuz ÖSYM tarafından yetkilendirilmiş YGS Başvuru Merkezidir.
Örgün ve Açık Lise öğrencilerimiz ile dışarıdan kişiler YGS başvurularını
Vatandaşlık Numarası olan nüfus cüzdanları ile ÖSYM’ nin belirlediği tarihlerde
yapabilir ve sınava ilişkin Rehberlik Hizmeti alabilirler.
YGS Adaylarının, kendilerine verilen BAŞVURU KAYIT BELGESİNİ
ve ŞİFRELERİNİ özenle saklamaları gerekmektedir.Çünkü bu aşamadan sonra tüm
ÖSYM İşlemlerini adresinden online olarak internet üzerinden bizzat kendileri
yapacaklardır.
LYS TERCİH KLAVUZU VE LYS TERCİH
İŞLEMLERİ
ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
ÖSYM'nin http://www.osym.gov.tr internet adresinde yayımlanmıştır.
Üniversiteye gidecek adaylar için tercih işlemleri, 2015
yılı için 6 temmuzdan itibaren 14 Temmuz'a kadar yapılacaktır.
Adaylar, kılavuzda yer alan kurallara göre, tercihlerini
ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden T.C. kimlik numaraları ve
şifrelerini kullanarak kendileri yapacaklardır. Başvuru merkezlerinden tercih
işlemi yapılmayacaktır. ÖSYM'ye posta yoluyla gönderilen veya elden verilen
tercih listeleri geçerli olmayacaktır.
Sadece elektronik ortamda yapılacak tercihler işleme
alınacaktır. Adayların kendilerine özel kişisel bilgi niteliğindeki T.C. kimlik
numaralarını ve ÖSYM aday işlemleri şifrelerini özenle korumaları ve hiçbir kimseyle
paylaşmamaları gerekmektedir.
T.C. kimlik numarasının ve ÖSYM aday işlemleri şifresinin
başkaları ile paylaşılmasından oluşacak mağduriyetlerde adayın kendisi sorumlu
olacaktır.
Adaylar, ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet
adresindeki açıklamalar doğrultusunda tercih işlemlerini tamamlayacaklar, adaylar,
tercih bildirim işlemini tamamladıktan sonra tercih süresi içerisinde söz
konusu internet adresinden tercihlerinde değişiklik yapabilecekler, süre
tamamlandıktan sonra tercihlerde değişiklik veya düzeltme yapılamayacaktır.
Tercih işlemleri, 14 Temmuz 2015'te saat 23.59'da sona
erecektir. Tercihler yapılırken ÖSYM'nin http://rehberlik.osym.gov.tr rehberlik
sitesinden yararlanılabilecektir.
YGS ( YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ
SINAVI ) NEDİR ?
Yükseköğretime Geçiş Sınavı ya da kısaca YGS, Türkiye'deki
yükseköğretime geçiş sisteminin ilk sınavıdır. Yükseköğretim Kurumu tarafından
2010 yılından beri uygulanmaktadır.
Yükseköğretime Geçiş Sınavı
Türkçe, Sosyal Bilimler, Temel matematik ve fen Bilimleri
olmak üzere 4 bölümden oluşur. Her bölümden 40 soru olmak üzere toplamda 160
soru sorulmaktadır. Sınav süresi, tek oturumda 160 dakikadan oluşmaktadır.
lisans Yerleştirme Sınavı'na girmeye hak kazanabilmek için herhangi bir puan
türünde 180 puanın geçilmesi gerekir.
Sınava giren adayın sınav sonuçları; YGS-1, YGS-2, YGS-3,
YGS-4, YGS-5, YGS-6 olmak üzere 6 farklı puan olarak açıklanır.
Adaya Özgü Soru Kitapçığı
2011-YGS'den itibaren her aday için üzerinde ayaların resmi
bulunan tek tip kitapçıklar hazırlanmaktadır. Böylece haksızlıkların önüne
geçilmesi planlanmaktadır. Fakat sistemin ilk kez uygulandığı 2011-YGS
sınavında sınav sorularının çoğunun, bazı kitapçık türlerinde sabit bir
algoritmayla doğru çözülebileceği düşünülmektedir. Gündemdeki tartışmalar
üzerine ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ali Demir, sınava girmiş tüm adaylara bir mektup
göndermiştir. Sınavın hazırlanması, yapılması ve değerlendirilmesi sırasında
öğrencileri rahatsız edecek hiçbir oluşumun söz konusu olmadığı açıklanmıştır.
Ygs’nin amacı nedir ?
Nisan ayında yapılacak olan YGS sınavı ikinci sınava girecek
adayları seçmek, açık öğretim programları, ön lisans programları ve meslek
lisesinin devamı olarak kabul edilen lisans programlarına yerleştirmede
kullanılacak puanları üretmek için yapılan bir sınavdır.
Ygs’de hangi testler olacak ?
Test: Türkçe Soru Sayısı: 40
Test: Matematik Soru Sayısı: 28
Test: Geometri Soru Sayısı: 12
Test: Tarih Soru Sayısı: 17
Test: coğrafya Soru Sayısı: 14
Test: fizik Soru Sayısı: 14
Test: kimya Soru Sayısı: 13
Test: biyoloji Soru Sayısı: 13
YGS'de puan türleri ve dağılımı nasıl olmaktadır?
YGS sonucunda adayların 6 tür YGS puanları hesaplanacak.
Bunlar;
YGS-1: Türkçe’nin ağırlıgı yüzde 20, Temel Matematik’in
ağırlıgı yüzde 40, Sosyal’in ağırlıgı yüzde 10, Fen’in ağırlıgı yüzde 30 olarak
belirlendi.
YGS-2: Türkçe’nin ağırlıgı yüzde 20, Temel Matematik’in
ağırlıgı yüzde 30, Sosyal’in ağırlıgı yüzde 10, Fen’in ağırlıgı yüzde 40 olarak
belirlendi.
YGS-3: Türkçe’nin ağırlıgı yüzde 40, Temel Matematik’in
ağırlıgı yüzde 20, Sosyal’in ağırlıgı yüzde 30, Fen’in ağırlıgı yüzde 10 olarak
belirlendi.
YGS-4: Türkçe’nin ağırlıgı yüzde 30, Temel Matematik’in
ağırlıgı yüzde 20, Sosyal’in ağırlıgı yüzde 40, Fen’in ağırlıgı yüzde 10 olarak
belirlendi.
YGS-5: Türkçe’nin ağırlıgı yüzde 37, Temel Matematik’in
ağırlıgı yüzde 33, Sosyal’in ağırlıgı yüzde 20, Fen’in ağırlıgı yüzde 10 olarak
belirlendi.
YGS-6: Türkçe’nin ağırlıgı yüzde 33, Temel Matematik’in
ağırlıgı yüzde 37, Sosyal’in ağırlıgı yüzde 10, Fen’in ağırlıgı yüzde 20 olarak
belirlendi.
LYS ( LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI
) NEDİR ?
Lisans Yerleştirme Sınavı (kısaca LYS), Öğrenci Seçme ve
Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 2010 yılından itibaren uygulamaya
başlanan test türü bir sınavdır. Her yıl haziran ayı içerisinde
gerçekleştirilen sınav, Türkiye Cumhuriyeti sınırlarında bulunan ilköğretim,
lise ve üniversite binalarında uygulanır. Sınav Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı
olan ve Türkiye, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Azerbaycan, Bosna Hersek,
Kırgızistan, Gürcistan veya Kazakistan'da üniversiteye girmek isteyen (YGS'yi
geçmiş olan) adayların girdiği bir sınavdır. Sınav soruları her sene ÖSYM
tarafından hazırlanmaktadır.
Genel bilgiler
LYS, 5 oturumdan oluşur. Bu oturumlar uygulanma sırasına
göre; LYS-1, LYS-5, LYS-4, LYS-3 ve LYS-2 şeklinde sıralanır. Her sınav farklı
bir alan ve yeteneği sınar. Bu sınavlar aynı anda yapılmaz fakat aynı gün
içerisinde yapılabilir. YGS'yi geçen her kişi istediği her sınava girebilir.
2010 yılında değişen yeni sınav sistemine göre üniversiteler (TC dahilindeki)
adayları seçerken alanlarına yönelik olarak adayları seçerler ve bu yönde belirli
puan türleri oluşturlar. Adaylar kendi alanları dahilinde veya kendi alanları
dışında bir üniversite tercih edebilirler. Sınavların türlerine göre soru
dağılımları ve süreleri aşağıdaki sıralamada gösterilmiştir.
Lys 1: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir.
Dersler: Matematik, Geometri.
Lys 2: Sınav süresi 135 dakikadır. Soru adedi 90 tanedir.
Dersler: Fizik, Kimya, Biyoloji.
Lys 3: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir.
Dersler: Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya (I).
Lys 4: Sınav süresi 135 dakikadır. Soru adedi 90 tanedir.
Dersler: Tarih, Coğrafya (II), Felsefe
Lys 5: Sınav süresi 120 dakikadır. Soru adedi 80 tanedir.
Dersler: Yabancı Dil
SINAV
Sınavın uygulanması bakımından bütün bir süreç üç evreye
ayrılabilir.
Sınav öncesinde: Sınav öncesinde adaylar ÖSYM'nin belirmiş
olduğu bütün belge evrakları yanlarında bulundurmak zorundadır. Gerekli
evraklar adayda bulunmadığı veya görülmediği takdirde aday sınava alınmaz.
Sınav sırasında
1- Adaylar yanlarında kesinlikle iletişim aracı veya madeni
bir eşya ile sınav salonuna giremez.
2- Kimlik belgesi olarak sadece nüfus cüzdanı ve pasaport
kabul edilir.
3- Gerekli olan sınav gereçleri ÖSYM tarafından sağlanılır.
4- Tuvalet kullanmaya izin verilmemektedir.
5- Adaylar sınav süresinin 4'te 3'ü geçmeden sınav
salonundan dışarıya çıkamazlar.
Sınav sonrasında
1- Sınav evrakları güvenli bir şekilde ÖSYM' ye ulaştırılır.
2- 24 saat sürede hakem/şahit gözetiminde cevap kağıtları
ayıklanır ve görüntüleri alınır.
3- Her cevap kağıdı iki defa optik okuyucudan geçirilir.
4- Veriler ÖSYM' ye ve Bilgi İşlem Birimine aktarılır.
5- değerlendirme sonuçları açıklanır.
6- Cevap kağıtları internet üzerinden adaya sunulur.
Soru kitapçıkları
2011 yılında uygulana LYS sınavından itibaren dağıtılacak
soru kitapçıkları üzerinde adaya ait kimlik bilgileri yer almamaktadır. Soru
kitapçıkları tek tek poşetlenmektedir. Soru kitapçığı poşet içerisinden sadece
aday kişi tarafından çıkartılabilir. Soru kitapçıkları sınav görevlileri
tarafından öğrencilere rastgele dağıtılır. Soru kitapçıklarında sorular birbirisinin
aynısı olacak fakat soruların yerleri ve seçenekleri belirli ölçütler dahilinde
karılabilecektir.
İnternet ortamı
ÖSYM adayları ile arasındaki mesafeyi azaltmak için birçok
işlemi internet ortamında yapılabilir konuma getirmiştir. Bu işlemler
şunlardır:
1- Sınava giriş ve sonuç belgeleri
2- Sınav başvuru işlemleri
3- Şifre değişiklik ve kayıp işlemleri
4- ÖSYM'nin yayınladığı klavuz ve yönergeler
5- Sınav sonucuna itiraz işlemleri
6- Cevap kağıtları
Hatalı sorular
ÖSYM hatalı soru tespiti haline şu açıklamayı yaparak yanlış
sorunun bütün adayların sonucuna doğru olarak yansıtılmasını sağlamaktadır:
Cevabı bulunan tüm adayların bu soruyu doğru cevapladıkları kabul edilerek
değerlendirme işlemi yapılmıştır.
Puanlama
Puanlama sistemi olarak ÖSYM 4 adet puanlama türü
belirlemiştir. Bunlar sayısal, sözel, eşit ağırlık ve yabancı dil puanlarıdır.
Üniversiteler ilgili bölüme kendi kararları ile puan türlerinden birini
atayarak öğrenci seçimi yaparlar. Sayısal puanı için temel alanlar matematik ve
fendir. Eşit ağırlık puanı için temel alanlar matematik ve sözel bilimlerdir.
Sözel puanı için temel alan sözel bilimlerdir. Yabancı dil puanı için temel
alan yabancı dildir. Alan içi tercihlerde ana puan 0.15 katsayısı ile
çarpılırken, alan dışı tercihler için bu katsayı 0.12' dir. Ancak YÖK
tarafından yeni alınan bir kararla birlikte 2012 yılındaki sınavlarda bu
uygulamaya yer verilmeyeceği belirtilmiştir.
Yerleştirme
YGS puanlarından en az biri 180 ve daha fazla olan adayların
yerleştirme hakları bulunmaktadır. Adaylar YGS veya LYS puan türlerine göre
ilgili bölüm / bölümleri tercih edebilirler. Bunun yanı sıra bu puanlardan
bağımsız olarak Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alımı yapan üniversiteler de
mevcuttur.
Z-Kütüphane
Z-Kütüphane Nedir ?
Günümüzde öğrencilere sadece kitap
ile eğitim vermek, öğrenme faaliyetlerini sadece kitap ile desteklemek
öğrenciyi okuldan ve eğitimden uzaklaşmaya doğru itmekte. Milli Eğitim
Bakanlığı’nın “Okullar Hayat Olsun” projesi ile okullarımızdaki kütüphaneler
değişiyor ve zenginleşiyor.
İçerisinde internet hizmeti olan,
dijital kitap içerikleri ile ( e-kitap, z-kitap ) zenginleştirilmiş, öğrenciye
dilediği zaman destek verecek kütüphaneler geliyor. z-Kütüphane olarak
tanımlanan, zenginleştirilmiş kütüphane kavramı okullarımızda hayat bulmaya
başladı.
İçerisinde temel eserleri de
barındıracak z-kütüphaneler, bilgi teknolojisi sınıfları ile kütüphaneleri bir
araya getirerek okulların giriş katına konumlandırılarak öğrencilere zaman
bağımsız, akşam 20.00-21.00 saatlerine kadar hizmet sağlayacaktır.
Öğrencilere ödev hazırlama, çıkış
alma ve dijital öğrenme içerikleri ile çalışma yapma şansı sağlayacak
merkezlere ilişkin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından örnek planlar oluşturulmuş
ve ilgili birimlere iletilmiştir. Sitemizde ilgili planlara, Z-Kütüphanelerin
okulun hangi alanlarında konumlandırılabileceğine, nasıl konumlandırılacağına,
iç mimarisinin nasıl olması gerektiğine dair bilgileri bulabilirsiniz.
Z-Kütüphaneler için en önemli
adımlardan biri kaynak ve destekleyici z-kitap üretiminin yayın ve eğitim
sektöründe gelişerek çoğalmasıdır.
MEB Destek Hizmetleri Genel
Müdürlüğünce 2014 yılında Eğitim Araçları ve Yayımlar Daire Başkanlığı uhdesine
geçen Zenginleştirilmiş Kütüphane (z-Kütüphane) projesi kapsamında okullarda
z-kütüphane kurulması çalışmaları yürütülmekte, okuma kültürünü arttırmaya
yönelik projeler geliştirilmektedir. Bu doğrultuda 2014 Yılı Ekim ayında
Başkanlığımızca z-Kütüphane Etki Analizi araştırması gerçekleştirilmiştir.Analiz
sonucunda 8 farklı konsepte z-kütüphane modeli analizi yapılmıştır.
Basında Z-
Kütüphane
Millî Eğitim Bakanlığı, FATİH
Projesi kapsamında, okullara kurulmaya başlanan Z- Kütüphaneleri, etkileşimli
tahta ve internet teknolojileriyle donatacak…Millî Eğitim Bakanlığı, FATİH
Projesi kapsamında, okullara kurulmaya başlanan zenginleştirilmiş kütüphaneleri
(Z-Kütüphane), etkileşimli tahta ve internet teknolojileriyle donatıp dijital
dünyayla buluşturacak. Böylece zenginleştirilmiş kütüphanelerde, sınıf
ortamında olduğu gibi öğrencilerin gruplar halinde ders işlemeleri, araştırma
yapmaları, yerli ve yabancı yayınları takip etmeleri için gerekli ortam
sağlanmış olacak.
MEB Destek Hizmetleri Genel
Müdürlüğü ile Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü arasında, Z-Kütüphanelere
etkileşimli tahta ve internet altyapısı kurulması konusunda protokol imzalandı.
Buna göre, FATİH Projesi kapsamında fiber optik internet kablolama altyapısı
tamamlanmış okullarda Z-Kütüphanelere etkileşimli tahta kurulacak. Etkileşimli
tahta aynı zamanda bir PC görevi görecek. Bu sayede, öğrenciler, etkileşimli
tahtada toplu kitap okuyabilecek. Öğrenciler, ayrıca Z-Kütüphanelerde aynen bir
sınıf ortamında olduğu gibi toplu ders işleyip, araştırma yapabilecekler.
Yerli ve yabancı
kaynaklara ulaşılacak
Okullar, bu teknolojilerle
kütüphanelerinde bulunmayan çok sayıda yerli ve yabancı kaynağa ulaşma imkânına
da sahip olacak.
Z-Kütüphane çalışmalarına 2011’de
başlayan MEB, bu kütüphanelerle okulların öğrenciler ve yetişkinler için birer
hayat boyu öğrenme merkezi ve eğlenme-dinlenme etkinliklerine imkân veren
yaşayan güvenli alanlar haline dönüştürülmesini hedefliyor. Öğrencilere bu
kütüphanelerde, bilgi edinme, anlama, hayal kurma ve yaratıcılıklarının
geliştirilmesi için çeşitli fırsatlar sunuluyor.
Kurulan Z-Kütüphaneler, klasik
kütüphane anlayışından farklı özellikler taşıyor. Bu kütüphaneler, fiziki
şartları ve teknolojik alt yapıları ile kütüphanecilik anlayışına çağdaş bir
seviye kazandırıyor ve kütüphane hizmetlerinin niteliğini arttıracak
özelliklerle donatılıyor. Z-Kütüphanelerde rahat oturma grupları, asimetrik
kütüphane grupları ve dijital imkânları olan bilgisayar ve yazıcılar bulunuyor.
300 Z-Kütüphane
daha geliyor
Altyapı çalışmalarına 2011’de başlanan
Z-Kütüphane Projesi ile toplam 49 ilde 269 okul kütüphanesi zenginleştirildi.
Erzurum’da 37, Ankara’da 18, İstanbul’da 15 ve Şanlıurfa’da 21 Z-kütüphane
bulunuyor. Konya Büyükşehir Belediyesi ile yapılan protokolle ‘Medeniyet
Okulları Projesi’ kapsamında 100 okulun daha kütüphanesi zenginleştiriliyor.
Millî Eğitim Bakanlığı bu yılın sonuna kadar ülke genelinde 300 Z-Kütüphane
daha kurulmasını hedefliyor.
11 Haziran 2015 Yazan İsmail Karaca / Star Gazetesi
KONFERANS SALONU
Okulumuz 250 kişilik Audio-Visual, Dolby Digital ses ve görüntü
sistemine sahip tam donanımlı balkonlu bir konferans salonuna sahiptir.
Bu salonda yazarlar, panelistler, akademisyenler, alanlarında
uzman konuklar öğrencilerimize çeşitli konularda konferans ve seminerler vermekte,
onların entelektüel gelişimlerine katkı sunmaktadırlar.
Okulumuz PDR Servisi seminer ve Film Terapi Projesi’ de
salonumuzda gerçekleştirilmektedir.
Ayrıca okulumuz öğretmenlerinin gerçekleştirdiği etkinlikler,
belirli gün ve haftaların kutlanması ve öğretmenler kurul toplantıları da bu
salonda gerçekleştirilmektedir.
CEP SİNEMASI
Okulumuz 70 kişilik Audio-Visual, Dolby Digital ses ve görüntü
sistemine sahip tam donanımlı ve ses geçirmez yalıtıma sahip cep sineması
salonuna sahiptir. Bu salonda öğrencilerimize tüm görsel ve işitsel sunumlar
yapılabilmektedir.Yine salonumuz çok amaçlı kullanıma ve etkinliğe açıktır.
OKUL SPOR SALONU
Okulumuzun öğrencilerinin Beden Eğitimi Derslerini rahat ve konforlu bir ortamda yapabilmeleri için Kapalı Spor Salonu mevcuttur. Bu salon beden eğitimi dersi öğretmenleri ve okul idaresi işbirliği ile sürekli olarak içerik ve donanım yönünden sürekli olarak geliştirilmektedir.Ayrıca okul bahçemizde Mobil Voleybol Net Sistemi vardır.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN ÖNEMİ
Gerek “ Ulusal Eğitime Destek Projesi “ kapsamında olsun
gerekse Yaygın Eğitim Faaliyetleri, plan ve programlar kapsamında olsun Beden
Eğitimi ve Spor kişiler ve Toplumlar üzerinde en önemli ve en etkili eğitim
şeklidir.
Beden Eğitimi ve Sporun tanımlarından da anlaşılacağı üzere Beden Eğitimi ve Spor kavramları birbirlerini tamamlayan bir bütünlük arz etmektedir.
Ancak işlev ve fonksiyon açısından kısmen de olsa bazı
farklılıklar görülmektedir.
Beden Eğitimi, ferdin beden ve ruh sağlığının gelişmesi için
yapılan hareketlerin bütünüdür.
Spor ise ferdin beden ve ruh sağlığının gelişmesi ve yanında
belli kurallara göre rekabet ölçüleri içinde mücadele etme, heyecan duyma,
yarışma, yarışmada üstün gelme zamanını içerir.
Beden Eğitimi ve Sporun Toplumdaki ve özellikle yaygın
Eğitim sürecinde önemini birkaç başlıkla toplayacak olursak,
1-Kişisel yönden Beden Eğitimi ve Sporun önemi
2-Toplumsal yönden Beden Eğitimi ve Sporun önemi
3-Ekonomik yönden Beden Eğitimi ve Sporun önemi
4-Çocuk ve Gencin kişiliğinin gelişmesinde Beden Eğitimi ve
Sporun faydaları önemi diye dört önemli ana başlık altında toplayabiliriz.
Eğitim Programının ve Eğitim sisteminin içinde Beden Eğitimi ve Sporun fayda ve önemini kısaca vurgulamakta yarar görüyoruz.
Sporun temel unsurunu insan gücü oluşturur. İnsanoğlu beden
ve ruh sağlığını geliştirmek için beden eğitimi ve spor faaliyetlerinde
bulunur. İnsanın gelişim evrelerinde beden eğitimi ve sporun fayda ve önemi
büyüktür.
Spor uygulamaları büyüme ve
gelişme çağındaki çocuklar için;
a-Bedensel sağlık ve bedensel gelişme,
b-Ruhsal sağlık ve ruhsal gelişme,
c-Kişiliğin olgunlaşmasında yararlı ve gereklidir
Beden Eğitimi ve Spor çocuk ve gençlerde, organik, sinir,
kas, zihinsel ve duygusal gelişimi sağlar.
Spor etkinliklerinde bulunan çocuk ve genç;
a-Kendini tanır,
b-Yeteneklerini geliştirir, sınırlı ve güçlü yönlerinin
öğrenir,
c-Vücuduna ve sağlığına karşı bilinçlenir,
d-Beceriler kazanarak organizmasını en etkili bir biçimde
kullanmasını öğrenir,
e-Fiziksel uygunluğu geliştirir.
f-Sağlıklı ve mutlu yaşamında gerekli bilgi, davranış,
alışkanlıklar ve beceriler kazanır.
Ulusal Eğitim sisteminin projelendirilmesi çalışması için
mutlaka Beden Eğitimi ve Sporun önemini belirtmek zorunluluğu söz konusudur.
Beden Eğitimi ve Sporu tüm gelişmiş dünya ülkelerinde olduğu gibi ülkemizde de
yaygın eğitim lokomotifi konumuna getirmek durumundayız. Aksi halde Ulusal
Eğitim politikamızın başarısından söz etmek hayalcilik olacaktır.
OKUL KAFE
Okulumuz zemin katında yer alan Okul Kafe’ miz 150 kişi kapasiteli olup, hergün saat 08.00 – 15.30 arasında öğrenci,öğretmen ve personelimize hizmet vermektedir. Kafemiz her türlü sıcak ve soğuk içecekler ile yine sıcak ve soğuk aperatif yiyecekler sunmaktadır.Kafemiz camlı kioks tarzı kısım ve şömineli iç kısım olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Kafemizde fiyatlar okul müdürlüğünün denetimindedir.
OKUL RESTAURANTI
Okulumuz zemin katında yer alan Okul Restaurant’ ı 500 kişi
kapasiteli olup, hergün saat 12.00 – 13.10 arasında öğrenci, öğretmen ve personelimize
hizmet vermektedir. Restaurantımız her türlü profesyonel mutfak ve sunum araç-gereç
ve donanımına sahiptir.
Restaurantımızın yemek hizmetini EFES Yemek & Catering
Ltd. şirketi karşılamaktadır. Günlük yemek menümüz kalori değerleri ilan edilerek
Gıda Teknikerimizin gözetiminde self servis olarak sunulmaktadır.2015 yemek ücretimiz
günlük dört çeşit yemek için 5 TL olup, öğrenciler aylık kart alarak bu
hizmetimizden faydalanabilirler. Aylık yemek menüsü gıda teknikerimizden temin
edilebilir.
KABLOSUZ YAYIN BAĞLANTI
ALANLARI
Okulumuzun WI-FI ZONE Logosu bulunan alanlarında internete
kablosuz olarak bağlanmak ve sörf yapmak mümkündür.WI-FI internet bağlantımız
MEB hattıdır ve bazı site ve alanlara erişim Çocuk Koruma Kanunu ve MEB
Mevzuatı gereği engellidir. Bu hizmet ücretsiz verilmektedir.
WI-FI NEDİR ? NASIL KULLANILIR ?
" Wireless Fidelity "
kelimelerinin kısaltmasıdır. Kısaca Wi-Fi bilgisayarlar ve diğer cihazlar
arasında kablosuz bir sinyal üzerinden iletişim sağlayan kablosuz ağ
teknolojisi anlamına gelir. Bu 802.11a, 802.11b, 802.11g ve 802.11n dahil olmak
üzere 802.11 standartlardan herhangi birini esas alan tüm ağ bileşenleri
açıklanmaktadır. Bu standartlar IEEE tarafından geliştirilen ve adı
"Wi-Fi" markalı Wi-Fi Alliance tarafından kabul edilmiştir.
Wi-Fi
ile standart bir şekilde bilgisayarları kablosuz ağlara bağlamak
Neredeyse tüm bilgisayarlar artık
kullanıcılar için arama ve kablosuz yönlendiriciler ile bağlanmasını sağlar. Wi-Fi
kartları laptop, e tablet ve akıllı cep telefonlarında dahili olarak vardır. Bu
özellik birçok mobil cihazın, video oyun sistemlerinin ve diğer bağımsız
cihazların kablosuz ağlara bağlanmasını sağlar, ve hepsi Wi-Fi özelliği içerir.
Bu cihazlarla bir Wi-Fi sinyali kullanarak Internet'e bağlanmak mümkün
olabilir. Ancak, Wi-Fi bağlantısının sadece cihaz ve yönlendirici arasında
olduğunu anlamak önemlidir. Bütün yönlendiriciler bağlı oldukları tüm cihazlara
internet erişimi sağlayan bir DSL veya kablo modem ile bağlanır.
Wi-Fi kablosuz ağ standart olduğu için, bir
"Wi-Fi Sertifikalı" kablosuz kartı ile herhangi bir cihaz herhangi
bir "Wi-Fi Sertifikalı" erişim noktası ve tersi tarafından kabul
edilmelidir. Ancak, kablosuz yönlendiriciler sadece yönlendirici ile iletişim
kurmasını eski ekipman engelleyebilir belirli 802.11 standardı, çalışmak için
yapılandırılabilir. Örneğin, bazı 802.11n yönlendiriciler ya sadece 802.11n
cihazları ile çalışmak için yapılandırılabilir. Bu seçenek seçilirse, 802.11g
cihazları, Wi-Fi sertifikalı olmasına rağmen, yönlendirici bağlanmak mümkün
olmayacaktır.
OKULUMUZUN TANITIM BROŞÜRLERİ
“ BU YIL SİZİ ÖĞRENCİMİZ OLARAK
GÖRMEKTEN DOLAYI MUTLU OLACAĞIZ. “
***
7 TEMMUZ 2015
hakan hocam süper olmuş emeğin için çok teşekkürler
YanıtlaSil